Реалізація проекту

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ

1 березня Урочисте відкриття Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства «Демократична школа», одного з найбільших міжнародних проектів у сфері середньої освіти в Україні, відбулося1 березня 2016 року у Міністерстві освіти й науки України.У відкритті Програми взяли участь: Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України, Ана Перона-Ф’єльдстад, виконавчий директор Європейського Центру ім. Вергеланда (Норвегія), Тарас Кремінь, народний депутат України, голова підкомітету з освіти Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, представники Посольства Норвегії та офісу Ради Європи в Україні, українські та міжнародні експерти. На конференцію була запрошена директор нашої школи Ткаченко Т.Є., як школи учасника проекту «Демократична школа».Для підтвердження вагомості намірів, під час конференції представниками Міністерства освіти і науки України та Європейського Центру ім. Вергеланда було підписано Меморандум про наміри.В ході конференції було підкреслено вагу демократизаційних процесів у середній освіті, адже школа – це перша державна інституція, з якою має справу кожен громадянин. Відтак, важливо, щоб школа давала не просто теоретичні знання про те, що таке демократія, а навчала діяти у демократичній системі. Кшиштоф Становський у своїй промові наголосив, що демократизація школи – це питання розуміння та доброї волі учасників навчально-виховного процесу, а отже, може починатися «тут і зараз». Він також розповів про позитивні ефекти, які мала децентралізація на якість польської середньої освіти (Польща вийшла у європейські лідери за показниками освітніх досягнень учнів). Мажена Рафальська підкреслила вагу Ради Європи у посиленні ролі освіти для демократичного громадянства та прав людини у навчально-виховному процесі.Трирічна Всеукраїнська програма «Демократична школа» реалізовується Європейським Центром ім. Вергеланда (Осло) та Міністерством освіти і науки України у співпраці з Радою Європи за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії. Програма спрямована на підтримку демократизації та децентралізації середньої освіти в Україні, пропагування принципів Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та прав людини та розбудову мережевих  зв’язків між школами різних регіонів країни.На участь у Програмі було подано 240 заявок, із них відібрано 32 школи серед яких і наша.Європейський центр імені Вергеланда – експертний центр Ради Європи у сфері освіти для демократичного громадянства, прав людини та міжкультурного порозуміння, заснований у 2008 році в Осло. Мета Центру – сприяти розвитку культури демократії та усталенню демократичних практик у суспільстві через освіту для демократичного громадянства і прав людини. Центр ім. Вергеланда реалізовує проекти в Україні з 2013 року.Пряма трансляція конференції здійснювалася на онлайн порталі «Педагогічна преса».Сторінка трансляції: http://pedpresa.ua/149335-online-11.html.Офіційна сторінка Програми: http://ukr.theewc.org.На завершення конференції школи-учасниці підписали з Програмою Декларацію про співпрацю.
2-5 березня Команда однодумців з представників місцевих органів влади (О.М.Зубенко), батьківської громади (І.В.Карбівнича), вчительського колективу (Н.В.Парначова) та директора школи (Т.Є.Ткаченко)  пройшли вступний тренінг з демократичного розвитку школи, після чого з ними упродовж 2016-2017 навчального року працюватимуть експерти, які допоможуть здійснити оцінку потреб для демократичних змін у школі й надаватимуть підтримку у розробці та реалізації шкільних проектів, а також у налагодженні партнерства з громадою та співпраці між школами із різних областей України.
18 квітня Відбулася перша організаційна зустріч з тренерами Всеукраїнського проекту «Демократична школа». Тренери ознайомили учасників з програмою, її метою, завданнями, поняттями, напрямками та етапами розвитку. Педагогічний колектив переглянув та обговорив відеоролики «School factory» та «Лист дітей із особливостями поведінки своїм вчителям». Учасники зустрічі ознайомились з трьома вимірами демократичної школи, поглибили знання про принципи ОДГ/ОПЛ, та їх впровадження. Наступного дня представники учнівського, батьківського та вчительського колективів з’ясовували за допомогою Інструментів розвитку школи та моніторингу змін рівень демократичних перетворень у нашій школі. Учні старших класів стали учасниками тренінгу на якому обговорили питання «Що таке Демократична школа?» , «Що треба/можна/варто робити в проекті?» та висловили власну думку з приводу важливості демократичних змін.За підсумками зустрічей у школі буде розроблено план дій з урахуванням думок учнів, батьків, вчителів, що допоможе втілити демократичні засади  в шкільному житті.
квітень-травень Моніторинг потреб шкільної громади щодо демократичних змін. Розробка плану дій та демократичних перетворень в шкільному середовищі.
 30 серпня Заступник директора школи із навчально-виховної роботи Парначова Н.В. ознайомила вчителів із засадами Демократичної школи. З метою розвитку демократичної культури в школі передбачаються дії в трьох напрямках: демократичне шкільне середовище та демократичне врядування, побудова навчально-виховної роботи за принципами освіти з прав людини та демократичного громадянства, співпраця та партнерство з громадою та органами місцевого самоврядування. Програма «Демократичної школи» спрямована на поглиблення культури демократії у школі шляхом підтримки демократизації та децентралізації шкільного врядування, пропагування державно-громадського партнерства і розвитку демократичного середовища у школі, а також сприяння побудові навчально-виховної роботи на принципах освіти з прав людини та демократичного громадянства.
4 жовтня Розпочалися тренінги у межах проекту «Демократична школа» для активних учасників шкільного життя. Серед них представники Ради школи від вчителів та батьків, лідери учнівського самоврядування. Тренери програми Світлана Овчаренко та Наталія Крат запропонували тренінги з тем: «Вступ, уточнення понять» та «Шкільне самоврядування і вплив різних його учасників на демократизацію шкільного життя». Учасники тренінгу згадали основні поняття і принципи демократії та механізми поступового втілення їх в життя школи. Представники шкільної громади дізналися про основні важелі та методи формування  демократичних засад в школи. Тренери наголосили про важливість демократичних змін у формуванні та функціонуванні самоврядування. Зустрічі пройшли в доброзичливій, діловій атмосфері та поповнили знання всіх учасників навчально-виховного процесу, надихнули на подальшу роботу по втіленню демократичних змін.Керуючий демократичними засадами у жовтні будуть внесені зміни у документи учнівського самоврядування та відбудуться вибори голів парламентських комітетів на сесії шкільного парламенту згідно оновлених документів. Сесія делегує своїх представників до Ради школи.На організаційних зборах Ради школи будуть внесені зміни у Положення про її діяльність та інші нормативні документи, після цього відбудеться перше засідання найвищого органу шкільного самоврядування.
5 жовтня У другий день проведення тренінгів його учасники дізналися про Європейські засади демократії . Тренери  програми запропонували теми: «Посібники Ради Європи та їх використання в роботі школи» та «Активна життєва позиція в школі: як це може проявлятися?». Світлана Овчаренко та Наталія Крат підкреслили, що використання досвіду Європейських країн допоможе у відносно невеликий термін часу суттєво змінити шкільне життя у напрямку демократії. Учасникам тренінгів були запропоновані новітні інтерактивні ділові ігри, мультимедійні презентації. Активісти шкільного життя жваво обговорювали питання з демократизації всього освітнього простору, вели палкі дискусії. Ближчим часом буде проведена теоретична підготовка активістів батьківського колективу (демократичні засади – нормативно-правову базу, терміни, тощо) на батьківському лекторії де будуть обговорені питання  розуміння демократії та демократичного шкільного середовища з батьками, а також моніторинг пропозицій щодо проекту «Демократична школа».Продовжуючи працювати в проекті, ми і надалі будемо координувати свої дії з тренерами «Демократичної школи».
20 жовтня Приступив до роботи вищий орган шкільного самоврядування Рада школи. На першому засіданні новообраних членів привітали голова Ради школи Вікторія Вікторівна Опаріна та її координатор  Ірина Валеріївна Карбівнича. На зібранні був розглянутий проект оновленого Положення про Раду школи,  затверджені її склад, тематика засідань на 2016-2017 навчальний рік, склад комісій з фінансово-господарських питань, з питань  організації та проведення освітніх та виховних презентаційних заходів, охорони здоров’я та забезпечення харчування дітей, охорони та благоустрою території. Заступником голови Ради школи було обрано Тетяну Миколаївну Таборчак.Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. ознайомила присутніх з планом роботи навчального закладу на 2016-2017 навчальний рік в проекті «Демократична школа».Перше засідання вищого органу шкільного самоврядування пройшло у діловій та конструктивній обстановці та виробило стратегію по демократизації шкільного середовища.
23 листопада З запланованим візитом до школи завітали   тренери програми «Демократична школа» Наталія Крат та Ірина Боднар. Представники учнівського, батьківського та вчительських колективів разом з тренерами провели моніторинг змін, які відбулися в школі під час впровадження проекту. Також виокремили зміни, які необхідно внести до Плану дій щодо реалізації демократичних перетворень. Звичайно треба ще багато працювати над вирішенням всіх проблемних питань. Найголовніше, що в шкільної громади є бажання працювати. Запрошуємо всіх бажаючих до діалогу та чекаємо пропозицій щодо демократичних перетворень в нашій школі.
1 грудня На базі школи відбувся міський семінар-практикум для педагогів-організаторів. Його учасники дізналися про демократичні засади розвитку учнівського самоврядування у школі, критерії ефективності діяльності дитячої організації в рамках Всеукраїнського проекту «Демократична школа». Педагогів-організаторів привітали директор школи Ткаченко Т.Є та розповіла про історію школи, досягнення учнів, вчителів та інноваційну діяльність по впровадженню Всеукраїнських та міжнародних проектів.  Роль учнівського самоврядування як ключової складової шкільної системи виховної роботи висвітила у своєму виступі методист міського методичного кабінету Деркач Л.М. Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. ознайомила учасників семінару з виховною системою школи та розповіла про впровадження Всеукраїнської програми «Демократична школа». Про учнівське самоврядування в сучасному вимірі та нові форми колективної діяльності розповів педагог-організатор Коркішко І.О. Учасники семінару побачили, як проходить спільне засідання учнівського самоврядування та академічної ради та як учні користуються правом на участь у процесі прийняття рішень у шкільному середовищі У березні наступного року на базі школи пройде друга частина семінару, де його учасники закріплять та поглиблять знання про демократизацію шкільного середовища та впровадження демократичних засад.
2 грудня Напередодні Міжнародного дня інвалідів учні школи обговорили проблему рівності.Учні інклюзивного 9-Б класу провели годину спілкування на тему: «Громада – це класний колектив», на якій у дискусійній формі висловили свої думки про роль особистості і взаємин її в колективі. На прикладі умовних ситуацій розглянули питання лідерства, унікальності та виключень. Підлітки прийшли до висновку, що для громади важливим є думка кожного її учасника і тільки колегіальне рішення може представити думку колективу.До учнів 3-В класу завітала Черкаська обласна телекомпанія «Рось», яка цікавилась умовами навчання  спеціального класу та думками щодо інтеграції . До обговорення долучилися мама учня цього класу Хотько Ліна Вікторівна, учень інклюзивного 2-Б класу Богдан Рабенко, учень 6-Б класу Роман Маковка, які з упевненістю висловились за спільне навчання дітей з інвалідністю в  загальноосвітніх навчальних закладах.
9 грудня В Міжнародний день боротьби з корупцією. вчителі історії Парначова Н.В. та Сотуленко О.Ю. у 10-11 класах провели тематичні уроки. Учні дізналися про причини та наслідки корупції, кримінальну відповідальність за корупційну діяльність. Окрім цього були змодельовані ситуації, в яких учні шукали законні шляхи боротьби із хабарництвом. Під час міні-квесту старшокласники висловили своє відношення склавши із літер гасло «Корупції – ні!». Проблема корупції дуже актуальна для нашої держави тому ми маємо надію, що молоде покоління активних та енергійних громадян, які зараз навчаються у школі, зможе викоренити цю страшну хворобу суспільства
16 грудня Школа долучилася до акції  - «Намалюй малюнок, напиши привітальну листівку, збери пакунок та привітай захисника України з днем Святого Миколая і Різдва Христового». Акція відбувається за ініціативи заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ігоря Коломойця. Волонтерами школи був організований збір домашньої консервації, меду, печива, шкарпеток та засобів особистої гігієни. Батьки, учні та вчителі активно долучилися до акції та передали зібрані речі волонтерам. Натомість волонтери Собко Павло («Легіон Свободи») та Кулик Юрій («Самооборона Черкащини») провели Урок Мужності для учнів 10- х класів. Розповіли надзвичайно багато інформації про фронт, надали можливість учням розгледіти гільзи, ковпаки від мін та приміряти бронежилет 4 класу захисту. Сподіваємось, привітання учнів нашої школи  з новорічними святами передадуть тепло дитячих сердець та зігріють душу захисників.
11 січня Творча група з Всеукраїнського проекту «Демократична школа» обговорили здобутки у 2016 році, та намітили пріоритети у розбудові сучасного освітнього простору. Педагоги школи завжди ініціативні, активні, сповнені ентузіазму для впровадження нового.
12 січня Протягом зимових канікул учителі плідно провели час, навчаючись. Незважаючи на складні погодні умови навчання проходило творчо, з великим енергетичним запалом та результативністю. Відбулися тренінги для класних керівників початкової школи за книгою «Компас» «Герої та героїні», для класних керівників основної школи – «Використання інтерактивних технологій у виховному процесі». Тренінги дали поштовх до впровадження нових засад освіти для демократичного громадянства.
13 січня Відбувся психолого-педагогічний семінар з теми «Булінг у школі: причини, наслідки, допомога». Під час семінару шкільний психолог Мукомел С.А.  ознайомила його учасників із поняттями «булінг», «шкільний булінг» та системою дій боротьби з булінгом. Учителі оволодівали навичками міжособистісної взаємодії учасників навчально-виховного процесу із профілактики шкільного насилля та системою психолого-педагогічних дій із протидії шкільному булінгу. Світлана Анатоліївна розповіла про ефективне спілкування та раціональну поведінку педагогів під час конфліктів.
17 січня Координатор проекту «Демократична школа» (заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В.) презентувала напрацювання та плани на ІІ семестр. У проекті запроваджено в навчально-виховний процес курси ОДГ/ОПЛ: «Врахуй різницю» та «Основи критичного мислення», відбулися навчальні тренінги та семінари для вчителів по посібниках Ради Європи, булінгу та кібернасиллю. Були оновленні та розміщені у вільному доступі документи, що регламентують роботу школи, а також вироблена нова процедура виборів до шкільного самоврядування. На ІІ семестр творчою групою запланована розробка алгоритму дій у випадках булінгу та дискримінації, спільне навчання шкільної громади у розв’язанні конфліктів.
20 січня Ігор Михайлович Сущенко із Благодійної організації «Вчителі за демократію та партнерство» провів тренінг для педагогів по застосуванню технології розвитку критичного мислення.Натхненно та результативно пройшов день. Вчились, здавалось, простим речам: як правильно ставити запитання. Як навчити учнів ставити навідні та уточнюючі питання. Організація роботи в парах та малих групах, робота з текстами різного характеру, запровадження діалогу – ось техніки для апробації.Вчителі під час рефлексії висловлювали своє зачудування,  як складне можна зробити доступним, а обширне цікавим. Цікава зустріч, результативна робота, ситуація успіху для вчителя – це поштовх до нових звершень та відкриттів.
27 січня Весь світ вшановує пам’ять жертв Голокосту. У рекреації другого поверху школи, учні та вчителі провели  акцію «Свіча Голокосту не згасне» та хвилиною мовчання згадали жертв хвилі терору проти єврейського населення під час ІІ Світової війни. Члени гуртка «Юні музеєзнавці» (керівник Парначова Н.В.)  розповіли про трагедію «Бабиного Яру» та його жертв учням 7-8 класів. Вчителі історії провели урок-реквієм «Ціна чужої війни», про  трагедію Голокосту, для учнів 10-х класів.
30 січня

 

На класних годинах учні школи пригадали оборонців української державності – героїв Крутів. Для сучасного покоління школярів подвиг їх ровесників є прикладом у боротьбі за незалежність та територіальну цілісність нашої держави. Рівно 99 років тому, після створення Української Народної Республіки на залізничній станції Крути, понад півтисячі українських студентів, захищаючи Київ, вступили у нерівний бій з більшовиками.

 

24 лютого

 

На лютневому засіданні Рада школи розглянули найактуальніші питання шкільного життя. Голова вищого органу шкільного самоврядування Опаріна В.В.  прозвітувалася про реалізацію планів роботи за 2016 рік.  Координатор діяльності Ради школи Карбівнича І.В. поінформувала про інноваційну та проектну діяльність школи в межах міста, області та країни. Заступник директора школи з навчально-виховної роботи, член палати вчителів, Парначова Н.В.  розповіла про організацію позакласної та позашкільної роботи з учнями, співпрацю педагогів, батьків, учнів та громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу. Свої пропозиції щодо роботи Ради школи  у наступному навчальному році висунули члени палати батьків Щербина С.С. та Розіна А.В. Під час проведення засідання  відбулося  анкетування членів Ради щодо демократичних змін в школі. Рада школи затвердила заходи щодо реалізації цільової програми по роботі з обдарованою молоддю.
27 лютого

 

У  школі проходила акція «Допомога учасникам АТО». Зібрали печиво, чай, крупи, макарони, шкарпетки та засоби особистої гігієни. Батьки, учні та вчителі долучилися до акції та передали зібрані речі волонтерам. Учні початкової школи намалювали велику кількість малюнків та привітальних листівок для солдатів з весною.

 

28 лютого Підбито підсумки загальношкільного проекту «Батьківщина починається з тебе». Він проходив з ініціативи шкільного парламенту протягом року та об’єднав учнів 1-11 класів. Виходячи із найголовніших принципів та завдань Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді проект формував всебічно розвинену особистість, яка має високі моральні і духовні цінності, почуття патріотизму, усвідомлює належність до українського народу, ґрунтовно вивчає історії рідного краю. Відродження національної української культури неможливе без знань про історичне минуле, українських народних свят, які прийшли до нас із сивої давнини та впровадження та застосування у сучасному житті. Під час впровадження проекту учні творчо та креативне підійшли до написання  есе, оповідань, віршів, висловлювань та слоганів, виготовили фотографії та малюнки, які були представлені на виставках і вернісажах. Шкільний парламент чекає пропозицій від учнів, щоб запустити в дію новий цікавий проект. Ваші пропозиції Ви можете надати спікеру шкільного парламенту Лілії Саюн.
1 березня

 

Два дні лунали на сцені актової зали патріотичні пісні. ІІ загальношкільний фестиваль патріотичної пісні відбувся із ініціативи шкільного парламенту та став яскравим фіналом проекту «Батьківщина починається з тебе». Фестиваль патріотичної пісні, який проходить другий рік поспіль, став традиційним і на нашій сцені продовжують лунати пісні про Батьківщину та рідний край.
3 березня

 

Вчителі школи працюючи в команді вчилися розвивати унікальне вміння бути щасливим. Відбувся тренінг для вчителів з теми: «Прагнення кожної людини бути щасливою. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя». Учасники змогли розкрити глибину розуміння поняття «щастя», мали змогу поліпшити стан цілковитого задоволення життям, відчути глибоке вдоволення та безмежну радість, а також усвідомили унікальність особистості кожної людини.

 

7 березня

 

Учні нашої школи вже вдруге взяли участь у  міській грі «Модель ООН». Під час гри учні, які були послами, висвітлювали ставлення їхніх країни до світових проблем та подій. Країни вибиралися жеребкуванням на засіданні Учнівської міжпарламентської асамблеї. Спікер школи, і цього року, голова комітету ЮНЕСКО, Саюн Лілія, витягнула Королівство Нідерланди. В Раді Безпеки делегувала Циганник Єлизавета, представляючи позицію щодо ядерної зброї. В ЮНЕСКО Маломуж Вікторія обговорювала проблеми збереження архітектурних пам’яток. Фартушня Аліса вдало доповідала у комітеті ВООЗ на туму «Епідемія: проблематика та шляхи подолання». Коломієць Наталія вирішувала проблему водних ресурсів в ЮНЕП. Висвітлив питання расизму в комітеті з Прав Людини Карбівничий Максим. Кожний делегат був чудово проінформований в своїй темі, адже на підготовку було виділено декілька місяців. Маючи досвід та знання, учні,  за сумісництвом і посли Нідерландів, вдало представили свою країну й захищали честь школи. Після роботи в комітетах, за щорічною традицією, відбувся бал. Дипломатичний бал проходив в Черкаському обласному художньому музеї. Юні дівчата перетворилися з стриманих панянок у вишуканих леді в бальних сукнях, а хлопці в смокінга виглядали як справжні джентемьмени. Після завершення балу відбулося нагородження учасників.
17 березня У школі відбулася зустріч з представниками з міста-побратим  Бидгощ (Польща). Директор Європейського інституту Університету Економіки міста Бидгощ, професор Світлана Кашуба та директор Центру  польської освіти та інтеграції Олексій Докучаєв разом з директором школи Ткаченко Т.Є. вели перемовини щодо створення Польсько-українського культурного центру освіти для учнів міста. Під час перемовин Тетяна Єгорівна  ознайомила гостей із роботою школи у Всеукраїнських проектах: «Освіта для стійкого розвитку», «Школа енергії-2», «Демократична школа», «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу»; діяльністю шкільного європейського клубу «Співдружність»; українською системою освіти; намітили шляхи для підписання угоди  та  тісної співпраці з молоддю. Після перемовин відбулась зустріч з учнями школи. Під час зустрічі учні мали змогу дізнатися більше про місто-побратим Бидгощ та отримати корисну інформацію про навчання в Європі. Також Світлана Кашуба розповіла учням та запропонувала взяти активну участь у конкурсі «Світ очима молоді», мета якого виявлення та підтримка талантів дітей.
20 березня

 

До міжнародного дня щастя відбувся тренінг для учнів 7-9 класів: «Прагнення кожної людини бути щасливою. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя». В ході тренінгу учні ознайомилися з висловами відомих людей та педагогів нашої школи про щастя, висловлювали свої власні думки про його складові.  Школярі мали змогу попрацювати в команді, розвинути уяву, відпочити, відчути себе добрими та щасливими. Під час спільної праці учні створили власну «Галявину щастя».
24 березня «День єдності»  розпочалося передачею повноважень. Дублери одержали завдання від представників адміністрації . Учні 9-10-х класів стали дублерами класних керівників 1-4-х класів. Учні 11-А класу провели вуличну акцію-інформування про Годину Землі – наймасштабніше дійство Міжнародного фонду Дикої природи Панда. Пройшов урок добрих справ, на яких учні-дублери  ділились  досвідом, коли людина, роблячи справу із захопленням, приносить іншим радість та задоволення. Весела перерва, об’єднала всю початкову школу  у велику рухавку, яка стала задоволення для учнів, дублерів та всіх небайдужих. Урок наступний приніс учням спортивні змагання , брейн-ринги, дебати, сімейне свято для учнів початкової школи та турнір кліматичних дилем. День пройшов насичений справами, які згуртували шкільну родину. Підводячи підсумки дня самоврядування, прес-центром було взято інтерв’ю у представників різних груп шкільної громади. Ділились враженнями , емоціями та виголошували побажання для школи, педагогів, учнів та дублерів. Під гаслом : «Нам подобається навчатись» пройшов флеш-моб. Дублери заступників директора оголосили всім запропонований раніше загальношкільний проект «Впусти в серце книгу». Тому після напруженого , позитивно наснаженого і емоційно піднесеного дня учні поспішили віддати храм книги, залишаючи на Дереві змін свої побажання школі. Всім учасникам дійства були вручені сертифікати дублерів.

 

29 березня Педагогічна рада вивчала основне питання, яке посідає чільне місце в шкільному середовищі упродовж цього навчального року згідно Всеукраїнських проектів «Демократична школа» та «Розвиток соціальної згуртованості»: «Взаємне спілкування, співтворчість та співучасть як основні форми виховного впливу на учня в сучасних умовах», на якому вчителі вчилися за допомогою техніки «Думаючі капелюхи» розв’язувати психолого-педагогічні задачі.
31 березня

 

Вчителі аналізують, узагальнюють план дій щодо демократичних змін, відповідно до участі в проекті «Демократична школа».  Для моніторингу змін, з візитом до школи завітала тренер проекту Наталія Крат. Вона стала учасником заходів Дня Єдності, що засвідчують поступові демократичні перетворення в школі. Шкільна громада  продемонструвала напрацювання, що відбулися за рік участі  у проекті. Ініціативна група проекту «Демократична школа» разом з тренером Наталією Крат виокремили наступні зміни:

-         проводиться постійний моніторинг побажань учасників навчально-виховного процесу;

-         вся інформація про життя школи стала публічно доступною, існує зворотній зв’язок;

-         тематика ОДГ/ОПЛ включена до проведення уроків та годин спілкування;

-         учителі, учні, батьки колегіально планують загальношкільні заходи;

-         представники батьківської громади стали активно долучатися до шкільних заходів;

-         учні впроваджують в шкільне життя власні ідеї, що формує активну громадянську позицію, долаючи байдужість та мають змогу розвивати здібності. Процеси демократичних змін в школі мають початок, але не мають закінчення, тому шкільна громада не зупинятиметься на досягнутому.  Адже більшість ключових компетентностей, задекларованих у Концепції нової школи, реалізуються насамперед через практичне втілення цінностей демократії та прав людини у навчально-виховний процес, організацію діяльності школи та управлінню нею.

7 квітня

 

Шкільна громада долучилася до відзначення Всесвітнього дня здоров’я. Із самого ранку учні зібралися на подвір’ї школи на ранкову рухавку. Рухавка проводилася у формі флешмобу, де кожен міг обрати рухи для виконання. Допомагали учням вчителі фізичної культури Ікіна А.В., Діхтяренко О.В. та соціальний педагог Хльобас І.М. Волонтерський клуб «Вектор» організував гру-квест «Подорож стежинками здоров’я» для учнів 1-4 класів. Кожен клас отримав маршрутний лист, та під час перерв рухався від станції до станції, розв’язуючи цікаві завдання. За підсумками гри-квесту переможцями визнані 1Б та 2Б класи. Спільно з Євроклубом «Співдружність» волонтери влаштували дегустацію фіто чаїв «Народна медицина у боротьбі з хворобами». Учні 3В класу подарували своїм одноліткам пісню про здоров’я.
20 квітня

 

Відбулась інтерактивна бесіда «Драбина Харта», на якій учасники дізналися про різні види взаємодії причинно-наслідкових зв’язків. Відзначили, що участь дітей у житті суспільства – це добровільні, спільні з ровесниками та дорослими дії, результатом яких стають: опанування демократичними нормами, правилами та процедурами, культурою діалогу; вміння сприяти покращенню суспільного життя; навички спільного прийняття рішень; формування громадянської відповідальності тощо.
4 травня

 

Завершено перший етап проекту «Демократична школа». За круглим столом зібралися представники ініціативної групи та тренери проекту Крат Наталія та Овчаренко Світлана для моніторингу змін у школі. Проект «Демократична школа» – набір практик і дій, спрямованих на підготовку  молоді і дорослих до активної участі у демократичному житті, шляхом визнання та реалізації їхніх прав і обов’язків. Наша школа працювала у сфері змін «Шкільне середовище і тип врядування в школі є демократичними». Із впровадженням у життя школи проекту учні навчаються активно брати участь у суспільному житті школи та громади, усвідомлюють, що вони – важлива частинка суспільства. Завдання вчителя у демократичній школі дати знання про демократію і права людини. Учні вчилися розуміти, що таке демократія, а також добре знати про свої права та обов’язки. Вчимося всією шкільною громадою поважати чужі думки, вирішувати конфлікти та розуміти, що кожна людина є унікальною особистістю. Вчитель і учень співпрацюють разом, навчають один одного. Приємно відзначити, що ми всі разом рухаємося вперед та змінюємося. У цей непростий  час ми сподіваємось, що надалі спільно впроваджуватимемо зміни в шкільне життя, вчитимемо та вчитимемося демократії.
22 травня

 

У школі відзначили День Європи в Україні. Святкування розпочалось запальною рухавкою під гаслом «Ми – європейці», до якої активно долучились учні початкової школи. Протягом дня всі бажаючи мали змогу познайомитись з квітками – символами європейських країн та переглянути цікавий фотоколаж «Подорожуємо країнами Європи. Під час перерв  учні 5-6-х класів взяли участь у євроквесті, де змагаючись знайомились з країнами, що входять до складу Європи. Учні 6-х класів подорожували франкомовними країнами під час вікторини «Говоримо французькою».  Цікаво та інформаційно-насичено пройшов брейн-ринг «Європа наш спільний дім» для учнів 7-х класів. Учні 8-х класів мали змогу взяти участь у цікавій інформаційно-пізнавальній грі « Подорож країнами Європи.  Для учнів 5-х каласів вчителі англійської мови провели квест «Англомовні країни». Учасники  шкільного Євроклубу «Співдружність» оформили стенд «Дні Європи в Україні» та презентували свою роботу, запрошуючи учнів наступного року приєднатися до Євроклубу. В межах святкування Днів Європи в Україні до школи завітав гість з Німеччини Мікаель Штрансбург. Учні 5-7-х класів мали змогу поспілкуватися з носієм мови. Оскільки Мікаель крім німецької мови  добре володіє англійською мовою, то учням  старших класів випала нагода поспілкуватись з гостем та дізнатись багато цікавого про культуру та традиції Німеччини.
23 травня

 

За ініціативою дітей та батьків  вся шкільна родина провела уроки в природі. Реалізуючи концепцію сталого розвитку,  учні школи вчились єдності з природою.  Все дійство відбувалось на території Черкаського міського парку Перемоги. Під час перебування в парку учні подорожували станціями – «Співоче поле», «Театральна», «Спортивна», «Арт-терапія на асфальті», «Зоопарк». На кожній станції учні демонстрували свої творчі , креативні, спортивні та інтелектуальні навички. Учні дізнались  багато корисного та пізнавального, мали змогу попрацювати в команді, розвинути свої лідерські здібності. Цікаво та інформаційно-насичено пройшла зустріч учнів школи з директором Черкаського зоопарку Євгеном Ваном, який розповів про ті екосистеми, що представлені в зоопарку. Приємно відзначити проведенням квесту доведено, що школярі мають високий рівень екологічної свідомості.
25 травня

 

Шкільний парламент презентував застосування дрес-коду у шкільній формі. Присутні ознайомилися із різними стилями в одязі: класичному, романтичному, спортивному та етнічному. Кожен стиль має свої різновиди. Учні визначили що діловий стиль в одязі  є важливим атрибутом шкільного життя, а найкращий  стиль для школи – класичний. Він не тільки організує, але й підкреслює елегантність. Наявність в школі форми піднімає навчальний заклад на новий рівень. Відомо, що багато іноземних коледжів, шкіл та престижних університетів давно ввели власну форму зі знаками відмінності, що відрізняло їх від інших навчальних закладів. А щоб учні школи наглядно оцінили красу та гармонію класичного стилю їх друзі та однокласники продемонстрували показ сучасного шкільного одягу. Хоч на сцені були не професійні моделі, вони прекрасно справилися із дефіле, за що і були винагородженні гучними оплесками.
1 червня

 

2016-2017 навчальному році в школі працювало 16 гуртків. Наприкінці минулого року був проведений моніторинг побажань учнів, батьків та вчителів, і за його підсумками були створені гуртки. Учасники  Дебат-клубу «Статус», театрального, хореографічного, спортивних, гуртка «Джура»  неодноразово брали участь у міських та обласних заходах.  Головною метою волонтерського клубу «Вектор» була допомога воїнам АТО,  людям, які потребують особливої уваги та тваринам. Учасники гуртків «Юний музеєзнавець» та «Історичне краєзнавство» активно проводили пошукову роботу щодо збору матеріалів про історичні постаті Черкащини. Ляльковий театр протягом року презентував двомовні вистави учням початкової та середньої ланки. Учні які відвідували гурток «Цікава математика» координували та брали участь у проекті «Міксіке». Виставку творчих робіт та показ шкільної моди  презентували гуртки «Конструювання» та «Створення виробів інтер’єрного призначення». У школі знову проходить моніторинг побажань учнів, вчителів та батьків щодо формування мережі гуртків на наступний навчальний рік.
1 червня Учні школи долучились до відзначення Міжнародного дня захисту дітей. На майданчику за будинком облдержадміністрації учні 6-х класів, які проходять навчальну практику взяли участь у конкурсі малюнків на асфальті «Моє найголовніше право». Організатором конкурсу виступило Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області. У дитячому парку вчителі фізичної культури разом з учнями 5-х класів активно відпочивали граючі у рухливі та спортивні ігри. У парку «Сосновий бір» школярі, які поєднують  відпочинок з навчанням, перебуваючи у літньому мовному таборі  «Sunshine» взяли участь у флешмобі «Happy kids» та квесті « Права дитини», спілкувалися англійською, німецькою та французькою мовами з теми « Безпечне довкілля для дітей», готуючись до участі у проекті «Сортуй сміття у родині, допоможи розвиватись Україні» започаткований компанією  «БЕТЕН. Енженьєрі», який проходить за підтримки уряду Франції у рамках програми FASEP.
2 червня

 

За традицією нашої школи, першого вересня, кожний учень отримає особистий щоденник. Творчою групою був розроблений новий дизайн головного учнівського документа. На обкладинці зображена будівля школи на фоні екологічної долини, малюнки учнів, переможців конкурсу на кращий дизайн щоденника, юридична та електронна адреси. У щоденнику традиційно розміщені державні символи України, гімн школи, єдині вимоги до учнів, розклад уроків, пам’ятка на канікули, листок подяки, табель успішності, сторінки запису інструктажів та бесід з безпеки життєдіяльності, зразок заяви для батьків. Цьогорічний щоденник поповнився новими сторінками, а саме інформаціями про проектну діяльність школи, про права дитини та пам’ятками «Дії у надзвичайних ситуаціях», «Дії при булінгу».

Фото Демократична школа