2017

11 січня Творча група з Всеукраїнського проекту «Демократична школа» обговорили здобутки у 2016 році, та намітили пріоритети у розбудові сучасного освітнього простору. Педагоги школи завжди ініціативні, активні, сповнені ентузіазму для впровадження нового.
12 січня Протягом зимових канікул учителі плідно провели час, навчаючись. Незважаючи на складні погодні умови навчання проходило творчо, з великим енергетичним запалом та результативністю. Відбулися тренінги для класних керівників початкової школи за книгою «Компас» «Герої та героїні», для класних керівників основної школи – «Використання інтерактивних технологій у виховному процесі». Тренінги дали поштовх до впровадження нових засад освіти для демократичного громадянства.
13 січня Відбувся психолого-педагогічний семінар з теми «Булінг у школі: причини, наслідки, допомога». Під час семінару шкільний психолог Мукомел С.А.  ознайомила його учасників із поняттями «булінг», «шкільний булінг» та системою дій боротьби з булінгом. Учителі оволодівали навичками міжособистісної взаємодії учасників навчально-виховного процесу із профілактики шкільного насилля та системою психолого-педагогічних дій із протидії шкільному булінгу. Світлана Анатоліївна розповіла про ефективне спілкування та раціональну поведінку педагогів під час конфліктів.
17 січня Координатор проекту «Демократична школа» (заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В.) презентувала напрацювання та плани на ІІ семестр. У проекті запроваджено в навчально-виховний процес курси ОДГ/ОПЛ: «Врахуй різницю» та «Основи критичного мислення», відбулися навчальні тренінги та семінари для вчителів по посібниках Ради Європи, булінгу та кібернасиллю. Були оновленні та розміщені у вільному доступі документи, що регламентують роботу школи, а також вироблена нова процедура виборів до шкільного самоврядування. На ІІ семестр творчою групою запланована розробка алгоритму дій у випадках булінгу та дискримінації, спільне навчання шкільної громади у розв’язанні конфліктів.
20 січня Ігор Михайлович Сущенко із Благодійної організації «Вчителі за демократію та партнерство» провів тренінг для педагогів по застосуванню технології розвитку критичного мислення.Натхненно та результативно пройшов день. Вчились, здавалось, простим речам: як правильно ставити запитання. Як навчити учнів ставити навідні та уточнюючі питання. Організація роботи в парах та малих групах, робота з текстами різного характеру, запровадження діалогу – ось техніки для апробації.Вчителі під час рефлексії висловлювали своє зачудування,  як складне можна зробити доступним, а обширне цікавим. Цікава зустріч, результативна робота, ситуація успіху для вчителя – це поштовх до нових звершень та відкриттів.
27 січня Весь світ вшановує пам’ять жертв Голокосту. У рекреації другого поверху школи, учні та вчителі провели  акцію «Свіча Голокосту не згасне» та хвилиною мовчання згадали жертв хвилі терору проти єврейського населення під час ІІ Світової війни. Члени гуртка «Юні музеєзнавці» (керівник Парначова Н.В.)  розповіли про трагедію «Бабиного Яру» та його жертв учням 7-8 класів. Вчителі історії провели урок-реквієм «Ціна чужої війни», про  трагедію Голокосту, для учнів 10-х класів.
30 січня На класних годинах учні школи пригадали оборонців української державності – героїв Крутів. Для сучасного покоління школярів подвиг їх ровесників є прикладом у боротьбі за незалежність та територіальну цілісність нашої держави. Рівно 99 років тому, після створення Української Народної Республіки на залізничній станції Крути, понад півтисячі українських студентів, захищаючи Київ, вступили у нерівний бій з більшовиками.
24 лютого На лютневому засіданні Рада школи розглянули найактуальніші питання шкільного життя. Голова вищого органу шкільного самоврядування Опаріна В.В.  прозвітувалася про реалізацію планів роботи за 2016 рік.  Координатор діяльності Ради школи Карбівнича І.В. поінформувала про інноваційну та проектну діяльність школи в межах міста, області та країни. Заступник директора школи з навчально-виховної роботи, член палати вчителів, Парначова Н.В.  розповіла про організацію позакласної та позашкільної роботи з учнями, співпрацю педагогів, батьків, учнів та громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу. Свої пропозиції щодо роботи Ради школи  у наступному навчальному році висунули члени палати батьків Щербина С.С. та Розіна А.В. Під час проведення засідання  відбулося  анкетування членів Ради щодо демократичних змін в школі. Рада школи затвердила заходи щодо реалізації цільової програми по роботі з обдарованою молоддю.
27 лютого У  школі проходила акція «Допомога учасникам АТО». Зібрали печиво, чай, крупи, макарони, шкарпетки та засоби особистої гігієни. Батьки, учні та вчителі долучилися до акції та передали зібрані речі волонтерам. Учні початкової школи намалювали велику кількість малюнків та привітальних листівок для солдатів з весною.
28 лютого Підбито підсумки загальношкільного проекту «Батьківщина починається з тебе». Він проходив з ініціативи шкільного парламенту протягом року та об’єднав учнів 1-11 класів. Виходячи із найголовніших принципів та завдань Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді проект формував всебічно розвинену особистість, яка має високі моральні і духовні цінності, почуття патріотизму, усвідомлює належність до українського народу, ґрунтовно вивчає історії рідного краю. Відродження національної української культури неможливе без знань про історичне минуле, українських народних свят, які прийшли до нас із сивої давнини та впровадження та застосування у сучасному житті. Під час впровадження проекту учні творчо та креативне підійшли до написання  есе, оповідань, віршів, висловлювань та слоганів, виготовили фотографії та малюнки, які були представлені на виставках і вернісажах. Шкільний парламент чекає пропозицій від учнів, щоб запустити в дію новий цікавий проект. Ваші пропозиції Ви можете надати спікеру шкільного парламенту Лілії Саюн.
1 березня Два дні лунали на сцені актової зали патріотичні пісні. ІІ загальношкільний фестиваль патріотичної пісні відбувся із ініціативи шкільного парламенту та став яскравим фіналом проекту «Батьківщина починається з тебе». Фестиваль патріотичної пісні, який проходить другий рік поспіль, став традиційним і на нашій сцені продовжують лунати пісні про Батьківщину та рідний край.
3 березня Вчителі школи працюючи в команді вчилися розвивати унікальне вміння бути щасливим. Відбувся тренінг для вчителів з теми: «Прагнення кожної людини бути щасливою. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя». Учасники змогли розкрити глибину розуміння поняття «щастя», мали змогу поліпшити стан цілковитого задоволення життям, відчути глибоке вдоволення та безмежну радість, а також усвідомили унікальність особистості кожної людини.
7 березня Учні нашої школи вже вдруге взяли участь у  міській грі «Модель ООН». Під час гри учні, які були послами, висвітлювали ставлення їхніх країни до світових проблем та подій. Країни вибиралися жеребкуванням на засіданні Учнівської міжпарламентської асамблеї. Спікер школи, і цього року, голова комітету ЮНЕСКО, Саюн Лілія, витягнула Королівство Нідерланди. В Раді Безпеки делегувала Циганник Єлизавета, представляючи позицію щодо ядерної зброї. В ЮНЕСКО Маломуж Вікторія обговорювала проблеми збереження архітектурних пам’яток. Фартушня Аліса вдало доповідала у комітеті ВООЗ на туму «Епідемія: проблематика та шляхи подолання». Коломієць Наталія вирішувала проблему водних ресурсів в ЮНЕП. Висвітлив питання расизму в комітеті з Прав Людини Карбівничий Максим. Кожний делегат був чудово проінформований в своїй темі, адже на підготовку було виділено декілька місяців. Маючи досвід та знання, учні,  за сумісництвом і посли Нідерландів, вдало представили свою країну й захищали честь школи. Після роботи в комітетах, за щорічною традицією, відбувся бал. Дипломатичний бал проходив в Черкаському обласному художньому музеї. Юні дівчата перетворилися з стриманих панянок у вишуканих леді в бальних сукнях, а хлопці в смокінга виглядали як справжні джентемьмени. Після завершення балу відбулося нагородження учасників.
17 березня У школі відбулася зустріч з представниками з міста-побратим  Бидгощ (Польща). Директор Європейського інституту Університету Економіки міста Бидгощ, професор Світлана Кашуба та директор Центру  польської освіти та інтеграції Олексій Докучаєв разом з директором школи Ткаченко Т.Є. вели перемовини щодо створення Польсько-українського культурного центру освіти для учнів міста. Під час перемовин Тетяна Єгорівна  ознайомила гостей із роботою школи у Всеукраїнських проектах: «Освіта для стійкого розвитку», «Школа енергії-2», «Демократична школа», «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу»; діяльністю шкільного європейського клубу «Співдружність»; українською системою освіти; намітили шляхи для підписання угоди  та  тісної співпраці з молоддю. Після перемовин відбулась зустріч з учнями школи. Під час зустрічі учні мали змогу дізнатися більше про місто-побратим Бидгощ та отримати корисну інформацію про навчання в Європі. Також Світлана Кашуба розповіла учням та запропонувала взяти активну участь у конкурсі «Світ очима молоді», мета якого виявлення та підтримка талантів дітей.
20 березня До міжнародного дня щастя відбувся тренінг для учнів 7-9 класів: «Прагнення кожної людини бути щасливою. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя». В ході тренінгу учні ознайомилися з висловами відомих людей та педагогів нашої школи про щастя, висловлювали свої власні думки про його складові.  Школярі мали змогу попрацювати в команді, розвинути уяву, відпочити, відчути себе добрими та щасливими. Під час спільної праці учні створили власну «Галявину щастя».
24 березня «День єдності»  розпочалося передачею повноважень. Дублери одержали завдання від представників адміністрації . Учні 9-10-х класів стали дублерами класних керівників 1-4-х класів. Учні 11-А класу провели вуличну акцію-інформування про Годину Землі – наймасштабніше дійство Міжнародного фонду Дикої природи Панда. Пройшов урок добрих справ, на яких учні-дублери  ділились  досвідом, коли людина, роблячи справу із захопленням, приносить іншим радість та задоволення. Весела перерва, об’єднала всю початкову школу  у велику рухавку, яка стала задоволення для учнів, дублерів та всіх небайдужих. Урок наступний приніс учням спортивні змагання , брейн-ринги, дебати, сімейне свято для учнів початкової школи та турнір кліматичних дилем. День пройшов насичений справами, які згуртували шкільну родину. Підводячи підсумки дня самоврядування, прес-центром було взято інтерв’ю у представників різних груп шкільної громади. Ділились враженнями , емоціями та виголошували побажання для школи, педагогів, учнів та дублерів. Під гаслом : «Нам подобається навчатись» пройшов флеш-моб. Дублери заступників директора оголосили всім запропонований раніше загальношкільний проект «Впусти в серце книгу». Тому після напруженого , позитивно наснаженого і емоційно піднесеного дня учні поспішили віддати храм книги, залишаючи на Дереві змін свої побажання школі. Всім учасникам дійства були вручені сертифікати дублерів.
29 березня Педагогічна рада вивчала основне питання, яке посідає чільне місце в шкільному середовищі упродовж цього навчального року згідно Всеукраїнських проектів «Демократична школа» та «Розвиток соціальної згуртованості»: «Взаємне спілкування, співтворчість та співучасть як основні форми виховного впливу на учня в сучасних умовах», на якому вчителі вчилися за допомогою техніки «Думаючі капелюхи» розв’язувати психолого-педагогічні задачі.
31 березня Вчителі аналізують, узагальнюють план дій щодо демократичних змін, відповідно до участі в проекті «Демократична школа».  Для моніторингу змін, з візитом до школи завітала тренер проекту Наталія Крат. Вона стала учасником заходів Дня Єдності, що засвідчують поступові демократичні перетворення в школі. Шкільна громада  продемонструвала напрацювання, що відбулися за рік участі  у проекті. Ініціативна група проекту «Демократична школа» разом з тренером Наталією Крат виокремили наступні зміни:

-         проводиться постійний моніторинг побажань учасників навчально-виховного процесу;

-         вся інформація про життя школи стала публічно доступною, існує зворотній зв’язок;

-         тематика ОДГ/ОПЛ включена до проведення уроків та годин спілкування;

-         учителі, учні, батьки колегіально планують загальношкільні заходи;

-         представники батьківської громади стали активно долучатися до шкільних заходів;

-         учні впроваджують в шкільне життя власні ідеї, що формує активну громадянську позицію, долаючи байдужість та мають змогу розвивати здібності. Процеси демократичних змін в школі мають початок, але не мають закінчення, тому шкільна громада не зупинятиметься на досягнутому.  Адже більшість ключових компетентностей, задекларованих у Концепції нової школи, реалізуються насамперед через практичне втілення цінностей демократії та прав людини у навчально-виховний процес, організацію діяльності школи та управлінню нею.

7 квітня Шкільна громада долучилася до відзначення Всесвітнього дня здоров’я. Із самого ранку учні зібралися на подвір’ї школи на ранкову рухавку. Рухавка проводилася у формі флешмобу, де кожен міг обрати рухи для виконання. Допомагали учням вчителі фізичної культури Ікіна А.В., Діхтяренко О.В. та соціальний педагог Хльобас І.М. Волонтерський клуб «Вектор» організував гру-квест «Подорож стежинками здоров’я» для учнів 1-4 класів. Кожен клас отримав маршрутний лист, та під час перерв рухався від станції до станції, розв’язуючи цікаві завдання. За підсумками гри-квесту переможцями визнані 1Б та 2Б класи. Спільно з Євроклубом «Співдружність» волонтери влаштували дегустацію фіто чаїв «Народна медицина у боротьбі з хворобами». Учні 3В класу подарували своїм одноліткам пісню про здоров’я.
20 квітня Відбулась інтерактивна бесіда «Драбина Харта», на якій учасники дізналися про різні види взаємодії причинно-наслідкових зв’язків. Відзначили, що участь дітей у житті суспільства – це добровільні, спільні з ровесниками та дорослими дії, результатом яких стають: опанування демократичними нормами, правилами та процедурами, культурою діалогу; вміння сприяти покращенню суспільного життя; навички спільного прийняття рішень; формування громадянської відповідальності тощо.
4 травня Завершено перший етап проекту «Демократична школа». За круглим столом зібралися представники ініціативної групи та тренери проекту Крат Наталія та Овчаренко Світлана для моніторингу змін у школі. Проект «Демократична школа» – набір практик і дій, спрямованих на підготовку  молоді і дорослих до активної участі у демократичному житті, шляхом визнання та реалізації їхніх прав і обов’язків. Наша школа працювала у сфері змін «Шкільне середовище і тип врядування в школі є демократичними». Із впровадженням у життя школи проекту учні навчаються активно брати участь у суспільному житті школи та громади, усвідомлюють, що вони – важлива частинка суспільства. Завдання вчителя у демократичній школі дати знання про демократію і права людини. Учні вчилися розуміти, що таке демократія, а також добре знати про свої права та обов’язки. Вчимося всією шкільною громадою поважати чужі думки, вирішувати конфлікти та розуміти, що кожна людина є унікальною особистістю. Вчитель і учень співпрацюють разом, навчають один одного. Приємно відзначити, що ми всі разом рухаємося вперед та змінюємося. У цей непростий  час ми сподіваємось, що надалі спільно впроваджуватимемо зміни в шкільне життя, вчитимемо та вчитимемося демократії.
22 травня У школі відзначили День Європи в Україні. Святкування розпочалось запальною рухавкою під гаслом «Ми – європейці», до якої активно долучились учні початкової школи. Протягом дня всі бажаючи мали змогу познайомитись з квітками – символами європейських країн та переглянути цікавий фотоколаж «Подорожуємо країнами Європи. Під час перерв  учні 5-6-х класів взяли участь у євроквесті, де змагаючись знайомились з країнами, що входять до складу Європи. Учні 6-х класів подорожували франкомовними країнами під час вікторини «Говоримо французькою».  Цікаво та інформаційно-насичено пройшов брейн-ринг «Європа наш спільний дім» для учнів 7-х класів. Учні 8-х класів мали змогу взяти участь у цікавій інформаційно-пізнавальній грі « Подорож країнами Європи.  Для учнів 5-х каласів вчителі англійської мови провели квест «Англомовні країни». Учасники  шкільного Євроклубу «Співдружність» оформили стенд «Дні Європи в Україні» та презентували свою роботу, запрошуючи учнів наступного року приєднатися до Євроклубу. В межах святкування Днів Європи в Україні до школи завітав гість з Німеччини Мікаель Штрансбург. Учні 5-7-х класів мали змогу поспілкуватися з носієм мови. Оскільки Мікаель крім німецької мови  добре володіє англійською мовою, то учням  старших класів випала нагода поспілкуватись з гостем та дізнатись багато цікавого про культуру та традиції Німеччини.
23 травня За ініціативою дітей та батьків  вся шкільна родина провела уроки в природі. Реалізуючи концепцію сталого розвитку,  учні школи вчились єдності з природою.  Все дійство відбувалось на території Черкаського міського парку Перемоги. Під час перебування в парку учні подорожували станціями – «Співоче поле», «Театральна», «Спортивна», «Арт-терапія на асфальті», «Зоопарк». На кожній станції учні демонстрували свої творчі , креативні, спортивні та інтелектуальні навички. Учні дізнались  багато корисного та пізнавального, мали змогу попрацювати в команді, розвинути свої лідерські здібності. Цікаво та інформаційно-насичено пройшла зустріч учнів школи з директором Черкаського зоопарку Євгеном Ваном, який розповів про ті екосистеми, що представлені в зоопарку. Приємно відзначити проведенням квесту доведено, що школярі мають високий рівень екологічної свідомості.
25 травня Шкільний парламент презентував застосування дрес-коду у шкільній формі. Присутні ознайомилися із різними стилями в одязі: класичному, романтичному, спортивному та етнічному. Кожен стиль має свої різновиди. Учні визначили що діловий стиль в одязі  є важливим атрибутом шкільного життя, а найкращий  стиль для школи – класичний. Він не тільки організує, але й підкреслює елегантність. Наявність в школі форми піднімає навчальний заклад на новий рівень. Відомо, що багато іноземних коледжів, шкіл та престижних університетів давно ввели власну форму зі знаками відмінності, що відрізняло їх від інших навчальних закладів. А щоб учні школи наглядно оцінили красу та гармонію класичного стилю їх друзі та однокласники продемонстрували показ сучасного шкільного одягу. Хоч на сцені були не професійні моделі, вони прекрасно справилися із дефіле, за що і були винагородженні гучними оплесками.
1 червня 2016-2017 навчальному році в школі працювало 16 гуртків. Наприкінці минулого року був проведений моніторинг побажань учнів, батьків та вчителів, і за його підсумками були створені гуртки. Учасники  Дебат-клубу «Статус», театрального, хореографічного, спортивних, гуртка «Джура»  неодноразово брали участь у міських та обласних заходах.  Головною метою волонтерського клубу «Вектор» була допомога воїнам АТО,  людям, які потребують особливої уваги та тваринам. Учасники гуртків «Юний музеєзнавець» та «Історичне краєзнавство» активно проводили пошукову роботу щодо збору матеріалів про історичні постаті Черкащини. Ляльковий театр протягом року презентував двомовні вистави учням початкової та середньої ланки. Учні які відвідували гурток «Цікава математика» координували та брали участь у проекті «Міксіке». Виставку творчих робіт та показ шкільної моди  презентували гуртки «Конструювання» та «Створення виробів інтер’єрного призначення». У школі знову проходить моніторинг побажань учнів, вчителів та батьків щодо формування мережі гуртків на наступний навчальний рік.
1 червня Учні школи долучились до відзначення Міжнародного дня захисту дітей. На майданчику за будинком облдержадміністрації учні 6-х класів, які проходять навчальну практику взяли участь у конкурсі малюнків на асфальті «Моє найголовніше право». Організатором конкурсу виступило Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області. У дитячому парку вчителі фізичної культури разом з учнями 5-х класів активно відпочивали граючі у рухливі та спортивні ігри. У парку «Сосновий бір» школярі, які поєднують  відпочинок з навчанням, перебуваючи у літньому мовному таборі  «Sunshine» взяли участь у флешмобі «Happy kids» та квесті « Права дитини», спілкувалися англійською, німецькою та французькою мовами з теми « Безпечне довкілля для дітей», готуючись до участі у проекті «Сортуй сміття у родині, допоможи розвиватись Україні» започаткований компанією  «БЕТЕН. Енженьєрі», який проходить за підтримки уряду Франції у рамках програми FASEP.
2 червня За традицією нашої школи, першого вересня, кожний учень отримає особистий щоденник. Творчою групою був розроблений новий дизайн головного учнівського документа. На обкладинці зображена будівля школи на фоні екологічної долини, малюнки учнів, переможців конкурсу на кращий дизайн щоденника, юридична та електронна адреси. У щоденнику традиційно розміщені державні символи України, гімн школи, єдині вимоги до учнів, розклад уроків, пам’ятка на канікули, листок подяки, табель успішності, сторінки запису інструктажів та бесід з безпеки життєдіяльності, зразок заяви для батьків. Цьогорічний щоденник поповнився новими сторінками, а саме інформаціями про проектну діяльність школи, про права дитини та пам’ятками «Дії у надзвичайних ситуаціях», «Дії при булінгу».
18 серпня На засіданні класних керівників голова методичного об’єднання заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. розповіла про впровадження проекту «Демократична школа», підкресливши, що методичні рекомендації по плануванню роботи у 2017-2018 навчальному році тісно переплітаються з роботою у проекті, здійснила моніторинг потреб класних керівників за підсумками якого буде скорегований виховний план на рік.  Класні керівники поділилися думками щодо форм та методів проведення першого уроку. Учасники зібрання обговорили новітні виховні технології, які зумовлені потребами часу. Педагогом-організатором Коркішко І.О. проведена інтерактивна ділова гра по моделюванню виборів самоврядування класу. Всі члени об’єднання взяли активну участь у інтеракції та внесли свої пропозиції по покращенню роботи шкільного самоврядування. Методом «мозкового штурму» розробили проект процедури демократичних виборів у класних колективах, який буде запропонований для обговорення учнями.
22 серпня В сучасних умовах кожен педагогічний працівник повинен уміти захистити дитину від дискримінації. Навесні цього року школа стала учасником Всеукраїнського проекту «Мій світ без дискримінації», що запровадила Академія інноваційного розвитку освіти за підтримки Міністерства освіти і науки та Національної академії  педагогічних наук України. В межах проекту у Києві відбувся тренінг «Протидія дискримінації», учасником якого стала заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. В ході проведення заходу протягом дня з учасниками тренінгу у форматі дискусій, роботи в групах та обговорення відеоматеріалів присутніх ознайомили з кращими практиками запобігання та протидії дискримінації та можливостям їх адаптації до українського контексту; з системою антидискримінаційного права в Україні, з міжнародними та національними стандартами у сфері запобігання та протидії дискримінації, загальними принципами побудови політик недискримінації. Проблема дискримінації  гостро стоїть у всьому світі, Україна не є винятком, тому завдяки проекту навчатимемося шкільною громадою механізмах виявлення та подолання її проявів.
8 вересня На початку навчального року в учнівських колективах формується самоврядування класів. Відбувся круглий стіл за участю тимчасово виконуючих обов’язки старост, заступника директора з навчально-виховної роботи школи Парначової Н.В. та педагога-організатора Коркішка І.О. Присутні обговорили зміни, що відбудуться в цьому навчальному році у роботі самоврядування. Звучали пропозиції про нові демократичні форми передвиборчої та виборчої компаній, зміни структури та назв керівників самоврядування класів, про розширення прав на рівні школи. Було ухвалено рішення про проведення виборів самоврядування класів 22 вересня. Протягом двох тижнів пройде висунення та обговорення кандидатів, які представлять свої передвиборчі програми, В цьому році запропоновано кандидатам на посаду голів самоврядування класів створити команди з якими вони їдуть на вибори. Передвиборча гонка триває. Сподіваємося, що самоврядування класів стане однією із головних рушійних сил школи, яке демократизує навчально-виховний процес.
14 вересня До участі в обговоренні змін в освітньому просторі України долучилися батьки 1-11 класів. Відбувся круглий стіл «Нова українська школа»,  під час якого батьківська громада обговорила основні напрямки концепції. Представники батьківських колективів провели моніторинг потреб класів та виокремили пропозиції щодо покращення навчально-виховного процесу. На думку батьків, основні пріоритети нашої школи: розвиток інтелектуальних, пізнавальних, творчих , комунікативних здібностей, індивідуальний підхід до учня, створення ситуацій успіху, формування активної громадянської позиції. Школа залучилася підтримкою батьківської громади у втіленні Нової української школи.
15 вересня Продовжують відбуватися демократичні зміни в школі. Шкільна громада разом міркує над змінами, які необхідні в навчально-виховному процесі школи. Під час педагогічної ради вчителі виокремили демократичні претворення, які необхідні впровадити вчителям для комфортного перебування учнів в школі. В свою чергу учні 1 вересня висловили свої побажання, щодо змін у школі, посадивши символічне дерево змін. Не залишились осторонь і батьки. За круглим столом представники батьківських колективів обговорювали потреби класів та висловили пропозиції щодо покращення освітнього процесу, створивши символічне сонце змін.
16 вересня Зміни  до  програм  мають  на  меті  поступовий  перехід  на  принципи  демократичного  навчання, передбачені концепцією «Нової української школи». Для формування ключових компетентностей під час навчально-виховного процесу робоча група виділила низку наскрізних змістових ліній, зокрема «громадянську відповідальність», яка сприятиме формуванню відповідального  громадянина,  що  поважає  права  людини,  вміє  критично  мислити,  розуміє  особисту  відповідальність за долю держави , народу, а також розуміє важливість громадянської участі у процесі вирішення різноманітних проблем місцевої громади. Для покращення освітнього процесу та зацікавлення учнів на уроці директор школи Т.Ткаченко презентували сучасні посібники для вчителів. Посібник «Компас» пропонує ширший вибір та різноманітні заходи, включаючи діяльність, яка стосується питань прав людини, пов’язаних з Інтернетом, Тероризмом, Релігією та Пам’ятками. Користувачі  КОМПАСу отримають користь від більш ніж  60 запропонованих вправ з освіти в області прав людини. Ми сподіваємося, що за допомогою цього посібника вчителі винайдуть нові та творчі шляхи вирішення питань людських прав і цінностей. Посібник «Громадянська відповідальність» містить 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів для учнів 5-9-х класів.
22 вересня Завершено формування самоврядування класів. Сьогодні відбулися вибори старост , голів секторів та членів координаційної ради дитячого об’єднання «Країна Пригод». Пройшло демократичне голосування у кожному класному колективі де на альтернативній основі обрано керівників самоврядування.
5 жовтня З кожним роком школа змінюється та набуває нових рис. Змінюється не тільки її внутрішня сутність, а й покращується зовнішній вигляд. Завдяки клопіткої роботи учнів, батьків, вчителів та технічних працівників у цьому навчальному році засяяв сонечком та всіма кольорами веселки парадний вхід у школу, квіти знайшли нову домівку в сучасних вазонах, а стіни закликають малюків вивчати абетку та таблицю множення. Проект об’єднав  усіх учасників навчально-виховного процесу в єдиний монолітний колектив. Мандруючи коридорами школи бачимо, як батьки разом з учнями та вчителями розмальовують стіни, учні та технічні працівники пересаджують квіти у нові вазони та щоденно за ними доглядають. Зміни у школі відбуваються поступово, але вже ми маємо позитивні результати по згуртуванню всієї нашої громади.
12 жовтня Розпочалася компанія по виборам спікера шкільного парламенту. В цьому році на посаду голови шкільного самоврядування балотуються три кандидата: багаторазовий переможець міських та обласних конкурсів і фестивалів, академік дитячого об’єднання «Країна Пригод», учень 10А класу Владислав Бабієнко, дворазовий призер міжнародного конкурсу «Інфоматрікс», стипендіат міського голови, учениця 9А класу Анна Іноземець та призер міських олімпіад, учень 8А класу Артем Смотритель. Кандидати вже оприлюднили свої передвиборчі програми і на цьому тижні розпочинають агітацію. В цьому році змінився формат виборів спікера шкільного парламенту. За кандидата будуть голосувати всі учні 5-11 класів, а не тільки голови секторів, як це було раніше. Вибори відбудуться 20 жовтня 2017 року. Не упусти свій шанс зробити школу кращою!
20 жовтня Підбито підсумки загальношкільних виборів спікера шкільного парламенту. Лічильна комісія у складі Наталії Матюшенко (11А), Інни Підгорної (11Б) та Лілії Шевченко (9Б) оприлюднила волевиявлення шкільної громади. Більшістю голосів на посаду восьмого спікера шкільного парламенту обрано ученицю 9А класу Анну Іноземець, заступниками стали учень 10А класу Владислав Бабієнко та учень 8А класу Артем Смотритель. Керівництво парламенту, після консультацій із старостатами класів, визначить кандидатів на посаду голів парламентських комітетів та членів журі загальношкільних конкурсів «Клас року» та «Учень року». Вся шкільна громада щиро вітає новообране керівництво шкільного парламенту та бажає плідної, змістовної роботи по втіленню демократичних та гуманістичних ідей у шкільне середовище.
27 жовтня Заключним етапом виборів шкільного парламенту стало затвердження голів комітетів. На спільному засіданні керівників учнівського самоврядування та старост класів, спікер парламенту Анна Іноземець представила кандидатів на посаду голів парламентських комітетів. Рішенням зборів всі кандидатури були затверджені. В цьому навчальному році комітети очолять: навчальний – Анастасія Негрій (9А), правовий – Інна Підгорна (11Б), художньо-естетичний – Вікторія Соломаха (10А), екологічний – Лілія Шевченко (9Б), інформаційний – Наталія Матюшенко (11А), спортивно-туристично-краєзнавчий – Олександр Тищенко (9Б). Вся шкільна громада вітає новообраних голів парламентських комітетів та бажає плідної роботи.
8 листопада Учні 1-11 класів взяли участь у загальношкільному конкурсі проектів «Прапор школи». На розсуд журі надійшло понад шістдесят різноманітних робіт одного із головних символів школи. Найкращі проекти представлені на вернісажі, що відбувається у рекреації другого поверху. Журі конкурсу у складі спікера шкільного парламенту Анни Іноземець, голів парламентських комітетів Анастасії Негрій, Вікторії Соломахи, Лілії Шевченко, Наталії Матюшенко, Олександра Тищенка та педагога-організатора Ігоря Олексійовича Коркішка після тривалих дебатів визначилося з переможцями. І місце виборов проект Ольги Горбенко (6Б) , ІІ місце розділили – Ольга Севрук (10А) та Марії Сурженко (2А) , ІІІ місцеотримали проекти Дениса Вернигори (1В), Марини Ручкіної (2А) та Ольги Юдакової (9А) . Проект Ольги Горбенко буде запропонований до затвердження, як прапор школи, вищому органу громадського самоврядування – Раді школи.
16 листопада У цей день продовжується  ряд заходів у школі, що формує доброзичливе та толерантне ставлення до людей. «Нехай лунає істина стара – людина почається з добра» – під таким  гаслом пройшов захід у 10-А класі. Протягом класної години учні з’ясовували, чому світ стає жорстокішим і як кожна людина повинна оберегти себе від страшного морального недугу – байдужості і жорстокості. Цікавими були думки підлітків про вибір власної позиції та траєкторії особистісного зростання. Юнаки і дівчата обговорювали ті риси, які повинна сформувати в собі особистість, щоб вважатись толерантною людиною. Учні 3-А класу на уроці з курсу «Я у світі» обирали шляхи  і дії людини у стосунках з людьми та людьми, які мають особливі потреби. Діти створили квітку толерантності та провели майстерню добра і рівності. Так нехай же кожного з нас  не спіймають тенета неправди, зла, непорядності та несправедливості. Нехай мрії дітвори про день, коли людство і людяність стануть єдиним поняттям здійсняться.
21 листопада Шкільна родина разом зі всією Україною відзначає День Гідності та Свободи. У фойє розташована композиція, яка вшановує пам’ять героїв, що виборювали свободу нашого народу. Шкільна громада провела акцію «Дерево миру». Учні початкової школи влаштували патріотичний флешмоб, який символізує єдність всіх куточків держави. На інформаційних годинах класні керівники акцентували увагу на цінностях за які варто боротися. Напередодні Дня Гідності та Свободи нашу школу відвідали волонтери Павло Собко та Юрій Кулик, які розповіли героїзм наших воїнів в зоні АТО. Школярі вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, поклавши квіти до пам’ятника Борцям за волю України. У брейн-рингу «Світові постаті, що виборювали свободу» взяли участь учні старшої школи. Вони продемонстрували глибокі знання про історичні події та видатних особистостей, завдяки яким світ став демократичним і вільним від дискримінації.
8 грудня В сучасних реаліях життя дуже важливо вміти взаємодіяти, співпрацювати, та висловлювати власну думку. Оскільки наша школа є учасником проектів та в межах Всеукраїнського тижня права, шкільний парламент організував круглий стіл. Запрошені ПМГ та ЗОШ № 32, взяли активну участь в грі  «Бінго! Що ти знаєш про права людини?», обговоривши  універсальні права людини та того, що вони в рівній мірі стосуються кожної людини на світі. В другій частині тренінгу представники самоврядування виокремили права дитини, які найбільш часто порушуються під час освітнього процесу.  Результат згуртованої роботи вирішили презентувати  у вигляді звернення до самоврядування інших шкіл. Шкільний парламент дякує всім учасникам за активну, плідну роботу.
14 грудня Відбулось чергове засідання Ради школи. Розпочала засідання голова Ради школи Опаріна В.В., яка ознайомила присутніх з порядком денним. Під час засідання були обговорені питання щодо інноваційної та проектної діяльності школи. Координатор Ради школи Карбівнича І.В. підвела підсумки участі школи у Всеукраїнському проекті «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» за 2017 рік. Член Ради школи Парначова Н.В. поінформувала присутніх про позакласну та позашкільну роботи з учнями школи.  Соціальний педагог Харченко Я.Ю. довела до відома результати громадського огляду. В ході зустрічі представники від учнівської, батьківської та вчительської палат виокремили пріоритети щодо діяльності Ради школи на наступний період.