Участь у проекті
Програма заходів
реалізації психолого-педагогічного проекту
«Вибір успішної професії»
на 2011-2012 навчальний рік
№ п\п |
Заходи |
Термін |
Очікувані результати |
Виконавці |
1. | Засідання методичної ради школи. Підсумок діагностичного етапу впровадження психолого-педагогічного проекту «Вибір успішної професії» | Серпень 2011 року | Завершення діагностики учнів9-х класів і аналіз набору у профільні 10-і класи. Визначення пріоритетних завдань на новий навчальний рік. | Голова методичної ради, заст.. директора Барсукова Л. М. |
2. | Педагогічна рада
Завдання школи на апробаційний етап впровадження проекту |
Серпень 2011 року | Створення моделі апробаційного періоду для спеціалізованої школи | Заст.. директора Барсукова Л. М. |
3 | Впровадження спецкурсів «Пізнаю себе» 1 клас, продовження роботи з №-ми класами. | Протягом 2011-2012 навчального року | Апробація спецкурсу на нових класах та продовження роботи з учнями, в яких курс вже викладався упродовж двох років – 3-і класи | Класоводи 1-х класів та
Невмита Л. М., Мотренко С. М. |
4. | Впровадження курсу за вибором «Партнерство» в 4-х класах | Протягом 2011-2012 навчального року | Апробація курсу на нових класах, підготовка до роботи з ними інших вчителів. | Класоводи
Кикоть О. М., Сіденко Л. М. |
5. | Впровадження курсу за вибором «Діловий контакт» в 5-х класах | Протягом 2011-2012 навчального року | Апробація курсу на нових дітях, тих, які вже вивчали курс «Партнерство» з класоводами | Практичний психолог Харитонова С. М. |
6. | Впровадження курсу за вибором «Людина і праця» | Протягом 2011-2012 навчального року | Апробація курсу на нових учнях, психологічні дослідження, порівняння з попередніми результатами та вироблення рекомендацій на майбутнє. | Заст.. директора Барсукова Л. М, практичний психолог Харитонова С. М. |
7. | Впровадження курсу за вибором «Основи інтелектуальної власності» | Протягом 2011-2012 навчального року | Апробація курсу на нових учнях, робота з учителем по виробленню рекомендацій. | Заст.. директора Барсукова Л. М, вчитель економіки Засядько Л. В. |
8. | Моніторингові дослідження учнів ранньої профілізації щодо задоволення освітніх потреб та вибору профілю навчання | Вересень 2011, березень 2012 | Визначення рівня виборності предметів для поглибленого вивчення, перехід на поглиблене вивчення | Заст.. директора Барсукова Л. М, практичний психолог Харитонова С. М. |
9. | Психологічні дослідження учнів 8-9 та 10 класів щодо готовності вибору успішної професії | Жовтень 2011 | Визначення готовності учнів до вибору майбутньої професії, порівняння з попередніми дослідженнями. | Практичний психолог Харитонова С. М. |
10 | Педагогічний консиліум по 10-х класах щодо відповідності профілю навчання та адаптації навчання у нових умовах | Вересень 2011 | Адаптація учнів 10-х класів до навчання в нових умовах | Заст.. директора Барсукова Л. М, практичний психолог Харитонова С. М. |
11 | Місячник профорієнтації разом із міським центром занятості. | Листопад 2011 | Відвідування міського центру зайнятості, ознайомлення з картою професій, визначення рівня соціального замовлення на ринку праці. | Заст.. директора Барсукова Л. М, практичний психолог Харитонова С. М. |
12 | Методичний тиждень вчителів, які викладають курси за вибором щодо профорієнтації. | Січень 2012 | Відвідування педагогами школи відкритих уроків у вчителів, які викладають «Людина і праця», «Основи інтелектуальної власності». | Заст.. директора Барсукова Л. М. |
13. | Нарада при директорі про хід виконання програми розвитку школи «Вибір успішної професії» | Квітень 2012 | Підведення підсумків за навчальний рік. Оцінка набутого досвіду. Виокремлення проблем та вироблення рекомендацій щодо їх вирішення. | Заст.. директора Барсукова Л. М. |
14. | Круглий стіл із педагогами, класними керівниками щодо профорієнтаційної роботи. | Березень 2012 | Набутий досвід, порівняння здобутків попередніх років | Заст.. директора Барсукова Л. М, практичний психолог Харитонова С. М. |
15 | Творчий звіт перед громадськістю школи та мікрорайону щодо реалізації завдань навчального року | Травень 2012 | Звіт та затвердження завдань на новий навчальний рік | Педагогічний колектив школи, рада школи, батьківські активи. |
16 | Батьківські збори та батьківські лекторії | Щоквартально, протягом навчальн. року | Педагогічний всеобуч батьків | Педагогічний колектив |
Психологічне дослідження, проведене у 2009-2012 роках
практичним психологом Харитоновою Світланою Миколаївною.
ПЛАН
І. ВСТУП.
1. Вибір успішної професії – потреба часу.
2. Мета і цілі проекту «Вибір успішної професії».
3. Роль психолога у реалізації проекту.
4. Вимоги профільної освіти до особистості учня.
а) результати дослідження по проекту ( 10-а, 10-б класи).
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
2. Особистісна готовність старшокласника до професійного навчання.
а) результати діагностики 10-х класів.
ІІІ. ВИСНОВКИ. «ВИБІР УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЇ – СПІЛЬНА СПРАВА НАУКИ І ПРАКТИКИ».
Анотація на посібник «ПРОФОРІЄНТАЦІЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ» Автори: Н. А. Побірченко, А. Л. Шайкова.
Психолого-педагогічний проект “Вибір успішної професії” на 2008-2010 навчальний рік
Етапи | Заходи | Терміни | Відповідальний |
Підготовчий | - Ознайомлення із документами МОН України стосовно експерименту.
- Підготовка Концепції впровадження проекту. - Вибір майданчика. - Підготовка матеріальної бази. - Установчі семінари, рекомендації. |
Серпень-вересень
2008 року |
Барсукова Л. М. |
Діагностичний | - Вивчення методик стартової діагностики.
- Апробація методик середі учнів 10-х класів. - Психологічне дослідження за двома діагностиками по 5-ти параметрах. - Підготовка першого звіту для Інституту інновацій при АПН. - Участь у колоквіумі всіх учасників проекту. |
Жовтень-листопад
2008 року |
Барсукова Л. М.
Харитонова С. М. |
Апробаційний | - Розробка курсів за вибором серед учнів 1-х, 4-х, 5-х, 10-х класів: пізнаю себе, партнерство, діловий контакт, людина і праця.
- Підготовка міні проектів по класах. - Презентація першого досвіду на виставку «Освіти України – 2009» |
Грудень 2008 – лютий 2009 року | Барсукова Л. М.
Харитонова С. М. Дзюба А. О. Невмита Л. М. Мотренко С. М. Могильна Т. М. Кучеренко І. П. |
Проміжково-підсумовуючий | - Завершення викладання курсів за навчальний рік.
- Презентація роботи учнів та вчителів. - Оформлення матеріалів І етапу. |
Березень – травень
2009 року |
Барсукова Л. М.
Харитонова С. М |
Рецензія на спецкурс «Людина і праця» як частину Всеукраїнського психолого-педагогічного проекту