Враховуй різницю

Врахуй_рiзницю

«Враховуй різницю»: Освітній проект для шкіл України

У п’яти  областях України  розпочали освітній проект для шкільної молоді «Враховуй різницю».

Реалізовує проект громадська організація “Вчителі За Демократію та Партнерство” у рамках проекту Українська ініціатива зміцнення громадської довіри (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

У його рамках з початку  нового 2016-2017 навчального року  старшокласникам викладатимуть новий предмет — курс за вибором «Кроки до порозуміння». Пілот діятиме у близько 500 школах. Серед них і наша школа. Ми вже отримали програмно-методичне забезпечення для викладання предмету в 10-х класах. Його викладатиме заступник директора з навчально-виховної роботи , вчитель української мови та літератури, вчитель-методист Барсукова Лариса Михайлівна. Для цього вона пройшла навчання , проведені на базі ЧОІПОПП координатор проекту Сущенко Ігор Михайлович.

Головне завдання курсу – сприяти об’єднанню розділених родин та громад з огляду на існування різних поглядів у суспільстві на сучасному етапі. Ключовий меседж – використовувати різноманітність як ресурс для розвитку.

Старшокласники навчатимуться, як порозумітися в умовах конфлікту та поважати різницю у думках і поглядах, як сприймати інформацію критично та захищатися від маніпуляцій, а також формулювати та відстоювати власну позицію в обговореннях та дискусія.

Для шкіл-учасників проекту проведені  тренінги з методики викладання нового предмету. По завершенню проекту організатори влаштують всеукраїнський навчальний дебатний турнір, на якому змагатимуться команди учнів з усіх областей-учасниць.

Переглянути зміст і структуру курсу за вибором “Кроки до порозуміння” тут https://goo.gl/ntwt1S. Навчальні матеріали курсу розраховані на дітей 15-16 років (10-11 клас).

Навчальна програма курсу, схвалена МОН України, тут http://goo.gl/4xqD76

Новий предмет для старшокласників – курс за вибором «Кроки до порозуміння» запроваджений у шашій школі. Навчальні матеріали курсу містять заняття, що запропонують учням і учителям сучасні інструменти комунікації; допоможуть формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях; виявляти маніпуляцію; бути вправними у спілкуванні у громадах, що зазнали впливу конфлікту; поважати різницю у думках та поглядах, а також опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з огляду на існування різних поглядів.

Курс  вже отримав гриф МОН України,  викладається  у 10-А та !0-Б класах вчителем Барсуковою Ларисою Михайлівною.

ЧОМУ  ВАРТО ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ПРОЕКТІ?

Старшокласники навчаться:

– критично мислити, виявляти маніпуляції й долати стереотипи;
– формулювати та відстоювати власну позицію;
– поважати різноманітність у думках і поглядах;
– ефективно працювати з інформацією

Учитель:

– одержить сучасні інструменти для обговорення з дітьми актуальних соціальних проблем;
– оволодіє методикою розвитку критичного мислення учнів;
– отримає можливості професійного розвитку

Школа:

– стане учасницею важливого освітнього проекту;
– безкоштовно отримає навчальні матеріали;
– стане центром об’єднання громади

ЗМІСТ І СТРУКТУРА КУРСУ «КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ»

Вступ

КРОК ПЕРШИЙ. СПІЛКУЙСЯ!
Тема 1. Як спілкуватись ефективно
Тема 2. Як зрозуміти іншу людину і навчитись говорити «Ні!»
Тема 3. Як поводитись в конфліктній ситуації

КРОК ДРУГИЙ. ВРАХОВУЙ РІЗНОМАНІТНІСТЬ
Тема 4. Чому різноманітність – це ресурс
Тема 5. Як стереотипи впливають на наше життя
Тема 6. Як поєднати роз’єднані громади

КРОК ТРЕТІЙ. ОТРИМУЙ ДОСТОВІРНУ ІНФОРМАЦІЮ
Тема 7. Чому варто бути поінформованою людиною
Тема 8. Як перевірити достовірність інформації, відрізняючи факти від думок
Тема 9. Як розпізнати маніпуляцію та захиститись від неї

КРОК ЧЕТВЕРТИЙ. ОБГОВОРЮЙ
Тема 10. Що таке аргументована позиція
Тема 11. Що таке дискусія та як взяти в ній участь
Тема 12. Як взяти участь у письмовій дискусії
Тема 13. Як читати у пошуках аргументів

91467056