Інклюзивна освіта

1

У рамках проекту Всеукраїнського фонду  «Крок за кроком» ми продовжуємо  поширювати модель, що була напрацьована протягом кількох останніх років спільно з партнерськими організаціями  та під егідою Черкаського обласного ресурсного центру інклюзивної освіти.

 Упродовж десяти років ми активно пропагуємо свій досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами і тісно співпрацюємо із засобами масової інформації
http://vikka.ua/novini/41785-inklyuzivna-osvita-cherkaski-shkoli-gotuyutsya-do-zmin-u-navchanni.htm
http://novadoba.com.ua/44517-navchannya-dlya-vsikh-u-cherkaskykh-shkolakh-diyut-klasy-dlya-ditey-iz-osoblyvymy-osvitnimy-potrebamy.html

2

Шкільний проект « Від інтеграції до інклюзії»

У рамках цієї моделі в школі сьогодні навчаються діти 2-Б, 4-Б,В, 5-В та 11-А класів

Завдання шкільного проекту:

  • Розробити критерії оцінювання дітей з особливими потребами на основі інноваційних підходів, що базуються на соціальній моделі розуміння інвалідності для визначення сильних сторін дітей і подальшого планування. Таке оцінювання – інклюзивне оцінювання – базується на командному підході, при якому педагоги, фахівці та батьки можуть спостерігати за поведінкою та спроможностями дитини, розробляти індивідуальні навчальні плани (ІНП) та відслідковувати прогрес розвитку дитини аж до одержання повної загальної середньої освіти.
  • Створити консультативний лекторій для надання інформації батькам щодо переваг інклюзивної освіти для їхніх дітей та підтримка їх як перших вчителів та захисників прав своїх дітей.
  • Обрати форми співпраці з іншими партнерськими організаціями, у тому числі й організаціями людей з інвалідністю, які забезпечують послуги дітям з особливими освітніми потребами. Встановити мережу  ефективної співпраці з державними та громадськими організаціями для розроблення освітньої політики школи, що відповідатиме  основним принципам Конвенції ООН про права людини.
  • Створити систему навчання педагогічних працівників, вихователів ГПД, асистентів учителів, учителя-дифектолога, вчителів-предметників та вчителів початкових класів, котрі працюють в  інтегрованому та інклюзивному навчальному середовищі з питань інклюзивної освіти, а саме: оцінювання, диференційоване викладання, здійснення модифікацій та адаптацій (ІНП), спільне викладання, партнерство із сім`ями тощо.

Очікувані результати :

  • сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, включаючи дітей з особливими освітніми потребами;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів, через батьківське самоврядування;
  • Завершити навчання інклюзивного класу в інклюзивного класу до одержання атестата про повну загальну середню освіту.

Безымянный

Ми учасники нового проекту:

«Інклюзивна освіта: крок за кроком»

Проект «Інклюзивна освіта: крок за кроком» впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID.

Мета Всеукраїнського проекту – покращити умови для дітей з особливими освітніми потребами отримання рівного доступу до якісної освіти та інших послуг в інклюзивному навчальному середовищі. Діти з особливими освітніми потребами будуть інтегровані у освітній процес і соціальну спільноту за допомогою використання сучасних освітніх інклюзивних практик. Покращення якості навчання дітей з особливими освітніми потребами буде досягнуто шляхом об`єднання зусиль державних і громадських організацій, батьків, педагогів та інших ключових осіб. Проект спрямований на покращення освітніх можливостей для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до Конвенції ООН про права людини. Довгостроковою метою проекту є успішна участь цих дітей у житті суспільства.

Завданнями Всеукраїнського проекту є:

  • Покращити рівень підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітньої школи;
  • Підвищити рівень компетентності батьків дітей з особливими освітніми потребами;
  • Посилити спроможності педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного та інтегрованого навчального середовища;

Методологія впровадження:

У рамках проекту Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» поширить модель, що була напрацьована протягом кількох останніх років спільно з партнерськими організаціями – Канадським центром вивчення питань інвалідності та Радою для особливих дітей (США). Ця модель була успішно впроваджена у містах Львів та Сімферополь. Проект має на меті поширити цю модель у шести областях України: Черкаській, Рівненській, Вінницькій, Луганській областях, а також у місті Києві. Створена модель характеризується позитивними результатами оцінки, що дає підставу для її поширення місцевими управліннями освіти та іншими громадськими організаціями.

Завершений проект