2018

10 січня На психолого-педагогічному семінарі вчителі вирішували що таке моббінг. Зазвичай під моббінгом розуміють груповий психологічний терор у вигляді непрямого або прямого цькування співробітника в колективі, як правило, з метою його звільнення. У широкому сенсі мобінг (іноді моббінг) являє собою систематичне, повторюване протягом тривалого часу цькування, образа, приниження гідності іншої людини, наприклад, у школі, на робочому місці і через Інтернет (кібермоббінг), і так далі. Типові дії, здійснювані при мобінгу (цькуванні) — це поширення завідомо неправдивої інформації (чуток і пліток) про людину, глузування і провокації, прямі образи і залякування, соціальна ізоляція (бойкот і демонстративне ігнорування), нападки ущемляють честь і гідність людини, заподіяння матеріального чи фізичної шкоди. До форм психологічного тиску притаманного традиційному мобінгу додаються можливості всесвітньої павутини, завдяки чому кібермоббінг набуває наступні функції:

  • Цілодобове втручання в особисте життя. Кібермоббінг не має тимчасового або географічного обмеження. Нападки не закінчується після школи або робочого дня. Кіберхуліган (моббер) цілодобово має прямий доступ через технічні засоби до жертви: мобільний телефон або профіль у соціальних мережах і електронна пошта. Завдяки постійним номерах і облікових записів жертва не захищена від мобінг-атак і вдома. З іншого боку, не дуже наполегливого і здатного хулігана можна занести в чорні списки і позначати його повідомлення як спам.
  • Необмеженість аудиторії, швидкість поширення інформації. Нотатки або зображення, що пересилаються електронними технічними засобами, дуже важко контролювати, як тільки вони опинилися онлайн. Наприклад, відео легко копіюються з одного інтернет-порталу на інший. Тому розмір аудиторії і поле поширення кібермоббінга набагато ширше «звичайного» моббінга. Той контент, про який вже давно забули, може знову потрапити на очі громадськості, і жертві буде важко його нейтралізувати.
  • Анонімність Кібермоббера. Кіберзлочинець не вказує себе своїй жертві, може діяти анонімно, що забезпечує йому — нехай і гадану — безпека і нерідко збільшує термін його негативної «кібер-активності». Незнання жертви, ким є той, «інший», хто її третирує, може залякати її і позбавити спокою.

Дорослі можуть також допомагати дітям і підліткам у протистоянні кібертерору: наприклад, можуть повідомити поліції, виступити медіатором у вирішенні конфлікту.

Удосконалення знань і розуміння в області медіакомптенцій батьків, педагогів і вихователів — найкраща профілактика в боротьбі з кібермоббінгом.

Швидкі та превентивні дії проти моббінга пом’якшують, а за сприятливих обставин запобігають ескалацію конфлікту.

Більшість жертв відважуються  звернутися за допомогою і розголосити їх цькування тільки в тому разі, якщо довіряють людині, бо бояться опинитися повністю ізольованими від соціального оточення.

Всюди в цифровому світі, як і в реальній дійсності, поширюється принцип загальної відповідальності  ( аж до адміністративної та кримінальної): всі люди відповідальні за те, що вони дивляться, що вони роблять, що вони публікують в Інтернеті – до такого висновку прийшли всі педагоги.

6 лютого Вже п’ятнадцятий рік у всьому світі проводиться акція по формуванню культури спілкування  у всесвітній мережі. Наша школа долучилася до відзначення Дня  безпечного Інтернету  www.saferinternetday.org та
Дня безпечного Інтернету в Україні у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID. Метою участі є пошук шляхів безпечного використання молоддю Інтернету, розглядаються питання Інтернет-етики, загрози протизаконного контенту.
Разом з учнями вчителі напрацьовували шляхи безпечного використання молоддю Інтернету, розглядали питання Інтернет-етики, загрози протизаконного контенту.Відзначення цієї події почалося ще напередодні рольовою грою «Суд над Інтернетом. Internet: глобальне добро або зло?», яку разом з учнями 11-их класів провели вчителі інформатики Пруденко Владислав Володимирович та Задиранов Олексій Борисович. Учні змогли вдало відтворити атмосферу судового залу, наводячи до уваги присутніх аргументи проти та за існування цієї глобальної комп’ютерної мережі. Крім учнів перед слухачами виступила також і практичний психолог школи Ротань Олеся Олексіївна, яка розкрила психологічні аспекти впливу Інтернету на сучасну молодь.Учні 10-А класу провели бесіди з молодшими школярами про безпечну роботу в Інтернеті. Вони розповіли про різноманітні ситуації, які можуть виникнути під час користування мережею та ознайомили з правилами реагування на них. Їх робота закінчилася флешмобом, результатом  якого стало формування  девізу цьогорічного заходу «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою».Крім того,  молодша школа поділилася своїм баченням безпечного Інтернету, провівши виставку малюнків, організовану вчителем Діденко Анастасією Олегівною та класними керівниками.В середу учителями англійської мови разом з учнями 9-11 класів був проведений турнір ораторського мистецтва на тему «Чи потребує сучасний Інтернет регулювання з боку контролюючих державних органів?». Не дивлячись на прагнення сучасної молоді до свободи в будь-чому, більшість учасників все ж таки погодилися з тим, що держава має проводити регуляторну політику по відношенню до інформації, що висвітлюється в Інтернеті. За результатами турніру грамоту за І місце отримала учениця 11-Б класу Циганник Єлизавета (учитель Восколович Жанна Юліївна), ІІ місце посіла учениця 11-А класу Матюшенко Наталя (учитель Восколович Жанна Юліївна), а ІІІ місце поділили між собою Осіян Іван та Ігнатьєва Евеліна з 9-А класу (учитель Войцеховська Ольга Вікторівна).Учні 8-11 класів взяли участь у програмі Мережних академій Cisco, Кіберполіції України  та компанії ERC та приєдналися до онлайн-уроку в системі Cisco Webex після якого всі бажаючі змогли пройти тестування для отримання сертифікату про участь у вебінарі.Вчителі-предметники на своїх уроках також не обходили тему безпечного Інтернету. На уроках основ здоров’я учитель Молодичук Ганна Петрівна проводила тренінги для учнів 5-9 класів. Так, учні 6 класу працювали над міні-проектами ” Можливості Інтернету”,  “Небезпеки Інтернету”.  А учні 9 класу дискутували на тему “Кібербулінг”.

Вчитель образотворчого мистецтва Плахотня Галина Леонідівна разом з учнями 5-7 класів сформулювали 8 правил безпечного поводження в Інтернеті. Результатом їх спільної роботи став колаж з ілюстрацій, які учні створили до цих правил.

На уроках фізкультури цього тижня вчителі звернули особливу увагу учнів до свого фізичного здоров’я, адже не секрет, що довге перебування за комп’ютером негативно впливає на самопочуття дітей і є причиною виникнення сколіозу. Вони ознайомили дітей зі вправами, які допомагають знімати напруження з м’язів тіла та очей.

Протягом тижня на уроках інформатики учні ділилися особистим досвідом щодо безпечного користування глобальною мережею і на кінець уроку пропонували по одній пораді від класу, які б мали допомогти  учням школи почуватися впевнено та захищено під час роботи в Інтернеті.

Не обійшовся тиждень і без рухливих змагань. В рамках квесту «Я і Інтернет», організованому Діденко Анастасією Олегівною, учні 3-х класів виконували цікаві завдання на логіку, розкодовували повідомлення та розв’язували ребуси. Для проходження квесту «У пошуках скарбів Біла Гейтса», який проводив Пруденко Владислав Володимирович, учні 5-х класів мали показати вміння застосовувати новітні технології для отримання завдань та відповідей на них, продемонструвати вміння логічно мислити та критично оцінювати інформацію, що потрапляє з Інтернету. Оскільки необхідно було не тільки правильно, а й швидко надавати відповіді на поставленні задачі, то дітям доводилося поєднувати розумову працю з фізичним навантаженням, що робило участь у квестах ще цікавішою. Як результат, серед учасників молодшої школи перемогу отримали учні 3-А класу (класний керівник Січкар Тетяна Пилипівна), друге місце посіли учні 3-Б класу (класний керівник Гаражун Людмила Вікторівна), а третє місце отримали учні 3-В класу (класний керівник Сіденко Людмила Миколаївна). Вправнішими та швидшими серед п’ятикласників виявилися учні 5-Б класу (класний керівник Задиранов Олексій Борисович), друге місце посіли учні 5-В класу (класний керівник Чернуха Вікторія Сергіївна).

На завершення тижня класними керівниками було проведено інофрмативні години «Безпека в інтернеті: як не потрапити в тенета шахраїв в соціальних мережах», під час якої учні разом з вчителями обговорювали шляхи уникнення неприємних ситуацій, які можуть виникнути під час спілкування в соціальних мережах, активними користувачами яких є більшість учасників навчального процесу.

На сайті школи проводилось онлайн опитування, мета якого визначити, що учні нашої школи знають про безпечну роботу в мережі.

1 березня Відбувся відбірний тур 4-ї Школи громадянської і волонтерської участі та патріотичного виховання «Агенти змін». Для участі у школі необхідно було заповнити анкету, прочитати промову Уінстона Черчіля «Ми будемо боротися на пляжах», переглянути відео «Радість – це те, що дається з боєм» та написати есе на тему «Мій власний Еверест: за що я готовий/готова боротися». Нашу школу представляли учні 9-х класів: Товстопят Нікіта, Коваль Аліна, Іноземець Анна та Негрій Анастасія. За підсумками відбіркового туру перемогло есе Негрій Анастасії, яка стала «Агентом змін» та засновуватиме, розвиватиме ініціативи, спрямовані на вдосконалення життя своєї громади, школи, району, села чи міста у реаліях українського сьогодення. Учасників школи навчатимуть механізмам впровадження змін та впровадитимуть їх в нашій школі.
20 березня Вся шкільна родина активно готується до Дня Єдності та соціальної згуртованості. Гнома дня  – «Засвіти ліхтарик толерантності». У фойє кожний бажаючий зможе висловити свою думку у відкритий мікрофон з теми «Толерантність це…». У актовій залі відбудеться урочиста передача повноважень педагогічного колективу учням школи.
Розпочнеться навчання в День Єдності з Уроків Партнерства та Доброти. На другому уроці дублери вчителів (9-11 класи) запросять учнів на Урок Мудрості, а на третьому батьки поділяться своїм досвідом зі школярами. Далі працюватиме Творча майстерня.
23 березня Сьогоднішній день в школі проходитиме під  гномою – «Засвіти ліхтарик толерантності». З самого ранку у фойє встановлений відкритий  мікрофон, завдяки якому учні, вчителі, батьки  висловлюють свою думку про толерантність в школі, побуті та у відносинах між людьми.У актовій залі школи відбулася урочиста передача повноважень адміністрації та педагогічного колективу учням-дублерам. Повноваження директора школи виконує спікер шкільного парламенту Анна Іноземець, заступників директора з навчально-виховної роботи – Наталія Матюшенко та Станіслав Руденко, педагога-організатора – Олександр Тищенко, психологічної служби – Артем Смотритель та голови прес-центру -  Лілія Шевченко.
16 травня Учасники Євроклубу «Співдружність» взяли участь в учнівському форумі «Молодь проти корупції! Ми за Європейські цінності!». Захід відбувся на базі Першої міської гімназії за підтримки Представництва ЄС в Україні, у рамках конкурсу Євроклубів. Головною метою форуму було виховання особистості з активною громадською позицією, яка діє згідно з морально-етичними принципами, Європейськими цінностями та здатна приймати відповідальні рішення.  Нашу школу представляли учні 9-10 класів: Богдалова Юлія, Ігнатьєва Євеліна, Коваль Аліна, Руденко Станіслав, Соломаха Вікторія, Товстопят Нікіта, Чепурна Анна та Шевченко Лілія. Форум пройшов у вигляді практичних вправ та тренінгових занять. Учасники заходу дізналися про шкоду, яку корупція завдає персонально конкретної людині та навчилися виявляти її прояви у повсякденному житті, давати їм належну особисту оцінку. Усі учасники отримали сертифікати від Представництва ЄС в Україні.
17 травня Вкотре традиційно шкільна родина відзначає День Європи. Цього річ  святкування співпало з Днем вишиванки, тому шкільне самоврядування запропонувало провести день під гаслом «Україна –  це Європа!».
Найактивнішими в плануванні та організації  стали учасники шкільного євроклубу «Співдружність» на чолі з координатором  Костенко В.В. Вони оформили стенд «Дні Європи в Україні» та презентували свою роботу, запрошуючи учнів наступного року приєднатися до євроклубу.
Учні початкової школи виставили малюнки « Подорожуємо країнами Європи». Для учнів 5-11-х класів члени євроклубу провели цікавий країнознавчий квест «Галопом по Європі»,  під час якого учні не лише знайомились з країнами Європи, а й мали змогу дізнатись багато цікавих фактів про культуру та традиції європейських країн. Школярі 7-8-х класів взяли участь у конкурсі «Знайди пару», метою якого було познайомитись з мовами європейських країн. Крім того протягом дня в коридорах школи та у вестибюлі відбувалась презентація країн Європи, яку організували класні колективи 1-11-х класів. Тож шкільна родина мала змогу заочно мандрувати європейськими країнами. Для учнів 5-6-х класів в актовій залі школи відбулась презентація програми «Etwinning», координатор Войцеховська О.В. Під час зустрічі учасники програми, учні 6-А класу, представили свою роботу  та запросили всіх бажаючих долучитись до них. Учні старших класів взяли участь у  Всеукраїнській on-line грі «Що?Де?Коли?».  Шкільна родина долучилась до Дня вишиванок  на згадку про який протягом дня відбувалось фотографування.
Святкування завершилось флешмобом « Україна – це Європа!», під час якого бажаючі учні 1-11 класів та вчителі підтримали європейські цінності.
23 травня Сьогодні шкільна родина зібралася на загальношкільне свято «Громадсько-активна школа -  громадсько-активний учень», щоб шанувати переможців олімпіад, конкурсів, турнірів, фестивалів та спортивних змагань. У міському будинку культури імені Івана Кулика нагороди вручила директор школи Т.Є. Ткаченко. Учні школи на сцені вітали своїх друзів піснями, хореографічними, спортивними та музичними композиціями.
В цьому році учні школи здобули дві перемоги у Всеукраїнському етапі, шість -  у обласному етапі, п’ять – у міському етапі конкурсу-захисту науково-дослідних робіт Малої академії наук.  Вісім  разів перемагали наші інтелектуали у обласному етапі, двадцять – у міському етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Маємо двох переможців міського етапу міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка та переможця міського етапу міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
Ірина Вовк, Наталія Коломієць є стипендіатами обласної стипендії, а Анна Іноземець – стипендіат міського голови за високі досягнення в навчанні та науково-дослідній роботі. Іван Панченко та Ніка Тропіна стипендіати міського голови у номінації за високі досягнення в музиці. Наталія Коломієць має подяку міського голови за активну участь у конкурсі творів «Пам’ять серця».
Учні школи активно беруть участь у заочних навчальних конкурсах різного рівня.  В цьому році у міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах взяли участь понад тисячу учасників. У «Сонячнику» – 211 учнів, у «Галлусу» – 31 учень, у «Грінвічу» – 149 учнів, у «Пазлі» – 76 учнів, у «Бобрі» – 122 учня, у «Кенгуру» – 311 учнів, у «Олімпісі» – 30 учнів, у «Колоску» – 134 учня та в інтернет-олімпіадах «На урок» – 702 учня.
24 травня За ініціативою дітей та батьків  вся шкільна родина провела уроки в природі. Реалізуючи концепцію сталого розвитку,  учні школи вчились єдності з природою.  Все дійство відбувалось на території Черкаського міського парку Перемоги.
Під час перебування в парку учні подорожували станціями –«Поетична», «Пісенна», «Художня», «Рухавка», «Фауна і флора», «Математична», «Фізкультурна», «Рухливі ігри», «Do you speak english?».
На кожній станції учні демонстрували свої творчі , креативні, спортивні та інтелектуальні навички. Учні дізнались  багато корисного та пізнавального, мали змогу попрацювати в команді, розвинути свої лідерські здібності.
31 травня За традицією школи, першого вересня, кожний учень отримає особистий щоденник. Творчою групою у складі представників шкільного самоврядування та педагогічного колективу, був розроблений новий дизайн головного учнівського документа. На обкладинці зображена будівля школи, найвідоміші культурні та історичні пам’ятки нашого міста, символи спеціалізації школи, юридична та електронна адреси. У щоденнику традиційно розміщені державні символи України, гімн школи, єдині вимоги до учнів, розклад уроків, пам’ятка на канікули, листок подяки, табель успішності, сторінки запису інструктажів та бесід з безпеки життєдіяльності, зразок заяви для батьків, інформації про традиційні шкільні свята та проекти, про права дитини та пам’ятки «Дії у надзвичайних ситуаціях», «Дії при булінгу».
6 червня Відбулася щорічна загальношкільна батьківська конференція.
Основним питанням конференції був звіт директора школи Ткаченко Т.Є. перед батьківською громадою.
У своєму виступі директор поставила пріоритетом ті зміни, які зазнав заклад за 2017-2018 навчальний рік. Це підготовка школи до запровадження з 1-го класу Нової української школи, робота школи в проектах, результати напрацювань закладу на І,ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, перемоги на І,ІІ та ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт учнів-членів Малої академії наук.
Основним надбання закладу директор бачила у демократизації закладу, залученню батьківської громади до освітнього процесу. Так були запроваджені і набули вже традиційного звучання Дні єдності та згуртованості, Дні гармонії з природою, що не тільки надихають освітній процес новим змістом, а й створюють зовсім іншу атмосферу. Про це говорили батьки, делеговані батьківськими комітетами на конференцію. Конференція пройшла організовано , в доброзичливій родинній обстановці.
Підсумком роботи конференції була оцінка діяльності школи за 2017-2018 навчальний рік.
29 серпня Учні школи взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Європа-це я!». Під час змагань учні, які є членами шкільного євроклубу «Співдружність», демонстрували знання про населення, історію, культуру та звичаї  країн Європи. Конкурс був приурочений до Дня Європи в Україні та проходив  в межах його офіційного відзначення нашою державою. Мета конкурсу – популяризація знань про Європу серед учнівської молоді, розвиток дослідницьких здібностей учнів, підвищення інтересу  до ознайомлення з європейськими цінностями, досягненнями та культурою.
3 вересня Закінчилися літні канікули і учні сіли за парти – розпочався новий 2018-2019 навчальний рік. Школа вітає нових мешканців – першокласників, які будуть навчатися за програмою Нової української школи. Їх радо зустріли перші вчителі: Меланія Олександрівна Григоренко, Світлана Петрівна Остапенко та Надія Анатоліївна Шевченко. В цьому році 95 учнів перших класів стали частинкою дружньої шкільної родини. Навчальний рік разом зустріли «Святом шкільної родини». Розпочали спільним виконання гімну України вчителями. Учнів, батьків та педагогічний колектив привітала директор школи Тетяна Єгорівна Ткаченко. На святі звучали чудові пісні у виконані шкільних вокалістів. Учні, вчителі, батьки взяли участь у веселій вересневій рухавці. Шкільний домовик Кузя  вручив першокласникам «Ключ знань». Для учнів всієї школи пролунав перший дзвоник, і вони дружньо струмочком, утворивши «Річку єднання», помандрували у Країну мудрості та знань. Розпочався перший урок, який у початковій школі був присвячений дитячим мріям, а в середній та старшій – європейському вибору України. Натомість батьки разом з вчителями на подвір’ї школи створювали вітальні листівки для учнів 1-х класів. Наступним кроком класних колективів було напрацювання «Правил класу», яких будуть дотримуватися учасники освітнього процесу протягом навчального року. «Родзинкою» свята шкільної родини стали різноманітні екскурсії, інтерактивні ігри, зустрічі, квести, рухавки, які школярі в межах проекту «Соціальна згуртованість», проводили в різних локаціях нашого міста. Яскраві моменти інтерактивних занять всі бажаючі зможуть побачити на шкільному вернісажі «Ми святкуємо». Перший день приніс багато позитивних вражень та створив добрий настрій.
6 вересня Другий рік поспіль стартує загальношкільний проект «Мій клас найкращий». Він відбувається з ініціативи шкільного парламенту. Кожен клас має можливість представити творчий звіт про найяскравіші миті шкільного життя у формі презентацій, відеороликів, фотоколажів, тощо. Учні можуть презентувати свою роботу у актовій залі, на сайті школи та в соціальних мережах.
19 вересня У школі розпочали роботу у пілотному проекті , що має назву  «Патисипаторні бюджети в школі». Це стало можливо завдяки участі школи  у проекті Gocamp. Мета проекту залучити учнів до шкільного життя, поглибити знання з англійської мови та виграти гранд на реалізацію одного з проектів. Вчителі англійської мови створили 5груп. Кожна група має свій міні-проект. Так учні 8-Б (вчитель Коломієць Л.М.) працюють над проектом  «Здоровий спосіб життя», учні 8-А (вчитель Терещенко І.В.) – «Ми і наші таланти», учні-10-А ( вчитель Восколович Ж.Ю.) – «Скорочуй, використовуй повторно, переробляй», учні 7-Б ( вчитель Клименко А.В.)  – «Здорове харчування», учні- 5-А (Костенко В.В.) – «Наш відпочинок». Відповідальною особою за висвітлення роботи над проектами на платформі «D21» є вчитель англійської мови  Войцеховська О.В. Реалізація  проектів розпочалась з  обговорення  учнями етапів роботи, створення лого та інформаційних постерів. Готові постери учасники проектів розмістили у рекреаціях  школи для ознайомлення всієї шкільної громади.
20 вересня Учні 4-А класу (класний керівник Січкар Т.П.) навчалися розпізнавати та боротися з булінгом. Правовий урок «Я МАЮ ПРАВО!» та бесіду щодо виявлення боулінгу в ігровій формі провела Начальник Черкаського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області Літовкіна Л.В. Начальник відділу роз’яснила школярам, що булінг – це прояв агресії з подальшим залякуванням особистості, цькування та погрози, моральне приниження. На уроці діти активно обговорювали поведінку дітей, що робити в разі, якщо стали свідком булінгу або жертвою булінгу та кому про це потрібно повідомити та що робити. Учні отримали буклети «ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!»
26 вересня В школі відзначили Європейський день мов, який став вже традиційним. Розпочався день з привітання від учнів 5-А класу та евроклубу «Співдружність»( вчитель Костенко В.В.), які зустрічали та віталися з учнями, батьками, вчителями різними європейськими мовами. Протягом перерв всі учні школи брали участь у цікавих квестах «Європейські мови»( вчитель Войцеховська О.В.), «Відгадай прислів’я»( вчитель Коломієць Л.М.). Школярі 5-7-х класів (вчитель Клименко А.В.) взяли участь у музичному караоке, де співали пісні на різних іноземних мовах. Наймолодші школярі долучилися до виставки малюнків «Улюблені місця Європи». Інформаційно-насичену відеоподорож по країнам Європи підготували учні 9-А класу( вчительТерещенко І.В.). А на завершення дня в актовій залі відбулося урочисте відкриття року французької мови в школі. Під час заходи учні мали змогу переглянути відео сюжет «Французька мова у світі», почути думку старшокласників «Чому варто вивчати французьку мову», заспівати французькі пісні та зустрітися з представником франкомовного центру «Альянс».
27 вересня Вся шкільна родина опікується долею учениці 8-Б класу Юлії Бакум. Дівчина потребує складної операції. Учні, вчителі, батьки  зібрали частину коштів для лікування Юлії та члени волонтерського клубу «Вектор»  передали їх мамі. Батьки вдячні всій шкільній громаді  за суттєву матеріальну допомогу, завдяки якій з’явилась можливість покращити стан здоров’я дочки і вона зможе продуктивно навчатися та радіти життю.
28 вересня Учні 11-А класу взяли участь у Всеукраїнської акції – флешмобу  «Усиновлення – це любов назавжди». Вже стало традицією, що в останній день вересня ми відзначаємо прекрасне та величне свято День усиновлення. Кожного дня все більше і більше наших співгромадян відкривають свої серця і двері домівок для дітей. Усиновлення – це особлива дорога батьківства. Благородна і складна, переповнена емоціями, очікуваннями, тривогами і обов’язково надбаннями – і дитини, і дорослого…
4 жовтня Наша школа підтримала ініціативу благодійної організації «Щаслива лапа». До Всесвітнього дня тварин були проведені уроки доброти про гуманне та відповідальне ставлення до чотирилапих. У початкових класах піднімалися питання про відношення між людиною і тваринами та розповідалося про правила догляду за котами і собаками. Проблеми гуманного відношення до тварин гостро обговорювалися на уроці доброти у 5-6 класах, де особливо наголошувалося про відповідальність за тих, кого ми приручили. Про етичне ставлення кожної людини до тварин та законодавство України, що до їх захисту, висвітлювалося на уроках доброти у 7-8 класах. Важливість взаємодії людей і тварин викликало широку дискусія у 9-11 класах. Учні школи з розумінням ставляться до співпраці між різними видами життя на нашій планеті.
12 жовтня Щорічно шкільна родина відзначає  День захисника України та День Українського козацтва.  Учні 11А класу презентували проект «Холодний Яр – міфи, легенди, реальність» (координатори Кононенко Т.Г., Сотуленко О.С.). Всі бажаючи можуть переглянути його матеріали у рекреації другого поверху. Поруч знаходиться виставка робіт учнів 5-х класів, які вони зробили на уроках малювання та трудового навчання (вчитель Плахотня Г.Л.). Відвідувачі можуть побачити народні та стилізовані костюми виконані в техніках малюнок і аплікація.

Для учнів 5-8 класів у актовій залі школи відбувся захід «Щоб пам’ятали…» Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В., розповіла про історичні та національні аспекти свята. Учні переглянули відеоролик присвячений захисникам України та нашому випускнику 2008 року, кіборгу Євгенію Подолянчуку, який загинув під час захисту Донецького аеропорту.

Відбулося традиційне військово-патріотичне свято «Козацькі забави», яке провів вчитель «Захисту Вітчизни» Вербицький С.В., серед учнів 10-х класів. Старшокласники змагалися з різних видів народно-спортивних та військових вправ. У запеклій боротьбі перемогу святкував 10Б клас.

Учні 9-10 класів у міській бібліотеці ім. Лесі Українки зустрілися з бійцем добровольчого батальйону «Золоті ворота» Петром Билиною, який презентував власну книгу «Війна триває. Стань переможцем! Нотатки на полях російсько-української війни».

У 1Б класі (класний керівник Остапенко С.П.) відбувся спільний захід з учнями 9Б класу (класний керівник Засядько Л.В.) присвячений українським козакам. В обласній дитячій бібліотеці учні 4Б класу (класний керівник Гаражун Л.В.) взяли участь у грі «Козацькі розваги». Екскурсію до обласного краєзнавчого музею влаштували учні 2Б класу (класний керівник Михайленко І.П.), де переглянули експозицію присвячену воїнам, що захищають нашу державу.

17 жовтня Учні 1Б класу (класний керівник Остапенко С.П.) взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Безпечна дорога до школи». За його підсумками 20 учнів вибороли І місце, 5 учнів посіли ІІ місце та 5 учнів – ІІІ місце.  Під час проведення конкурсу першокласники відповідали на захопливі завдання, які допомогли їм в легкій та цікавій формі засвоїти знання про правила безпеки на дорозі. Батьки мали змогу дізнатися, чи достатньо їхня дитина знає правила дорожнього руху та наскільки швидко вона знаходить відповіді на питання, від яких залежить безпека у реальному житті.

Конкурс був спрямований на покращення знань правил дорожнього руху та проходив з метою підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні. Ініціатором конкурсу виступило Всеукраїнське товариство «Всеосвіта».

Всі учасники конкурсу отримали яскраві Дипломи та Сертифікати, а також розробки: «Автомобіль Всеосвіта», пам’ятки з дорожніми знаками та приклад схематичної карти, на якій учень зможе прокласти свій безпечний маршрут від дому до школи.

29 жовтня В сучасних умовах важливо зрозуміти сутність демократії, виборчого процесу та навчитися аналізувати політичні програми. Таку змогу мали учні нашої школи які взяли участь у Всеукраїнській імітаційній грі «Партія моєї мрії». Спікер шкільного парламенту Анна Іноземець разом з членами правового комітету проінформували учнів школи про міжнародний проект М18 та його важливість у формуванні громадської активності та соціальних компетентностей. Програми партій, що брали участь у виборах, були розміщені на інформаційному стенді у рекреації другого поверху. Голосування відбувалося на базі Першої міської гімназії.

Метою гри є привернення уваги дітей і молоді до суспільного життя, процесу свідомого вибору влади, долання стереотипів щодо політичної діяльності.

Головна особливість виборів «Партія моєї мрії» в тому, що діти і молодь свій вибір роблять не за назвою партії чи іменем її лідера. Засновники проекту наголошують, що це не політизація школи, а виховання активного та дієвого громадянина. Приємно відзначити, що учні школи долучилися до голосування та отримали досвід свідомого вибору.

Детальніше. У 2015 р. було започатковано міжнародний проект «М18: Ми можемо більше!» з метою підвищення громадянської активності дітей і молоді, формування демократичної культури молодого покоління в Україні.

Проект М18 «За розвиток громадянської активності дітей та молоді у Східній Європі» проходить за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини у співпраці низки громадських організацій та закладів освіти.

31 жовтня Pух у напрямі інклюзії – це не тільки технічна або організаційна зміна, але і своя філософія.

Саме тому черговий раз навчались наші педагоги пристосовувати середовище до дітей, які навчаються на інклюзтвній чи інтегрованій формі навчання.

Інклюзія особливо підкреслює надання можливостей для рівної участі дітей з інвалідністю (фізичною, соціальною і емоційною) в загальній системі здобування освіти, для індивідуального вибору і отримання спеціальних послуг і пристосувань для тих, кому це необхідно.

При визначенні інклюзії вчителі переймались:

Говорячи «Інклюзія» ми маємо на увазі:

• заохочення відмінностей;

• користь для тих, хто навчається, а не тільки для тих, хто піддається виключенню;

• відсутність в школі дітей, які можуть відчувати себе виключеними;

• надання рівного доступу до освіти або створення спеціальних умов для певних категорій дітей без їх виключення.

Говорячи «Інклюзія» ми не маємо на увазі:

• реформа тільки спеціальної освіти, але реформа як формальної, так і неформальної освіти;

• реагування тільки на відмінності, але також підвищення якості освіти для тих, хто навчається;

• спеціальні школи, але можлива додаткова підтримка для учнів у загальній системі освіти;

• задоволення потреб тільки дітей з інвалідністю;

• задоволення потреб однієї дитини за рахунок іншого.

Педагоги черговий раз сказали «Так!» інклюзії.

Інклюзивна освіта включає:

o визнання рівної цінності для суспільства всіх учнів і педагогічних працівників;

o підвищення ступеня участі учнів у навчальному процесі та позашкільних заходах й одночасне зменшення рівня ізольованості частини учнів;

o зміни в політиці навчального закладу, практиці та шкільній культурі з метою приведення їх у відповідність з різноманітними потребами учнів, які навчаються в даному навчальному закладі;

o Подолання бар’єрів на шляху отримання якісної освіти та соціалізації всіх учнів, а не тільки учнів з інвалідністю та учнів з особливими освітніми потребами;

o аналіз і вивчення спроб подолання бар’єрів і покращення доступності навчальних закладів для окремих категорій учнів. Проведення реформ і змін, спрямованих на користь усіх учнів;

o переконання, що відмінності між учнями – це ресурс, що сприяє педагогічному процесу, а не перешкоди, які необхідно долати;

o визнання прав дітей на отримання освіти в загальноосвітніх навчальних закладах, що розташовані за місцем проживання;

o покращення ситуації у школі у цілому як для учнів, так і для педагогів.

o визнання ролі школи не тільки в підвищенні академічних показників учнів, а й у розвитку соціальної активності учнів;

o розвиток партнерських відносин між школою і батьками;

o визнання того, що інклюзія в освіті – це один з аспектів інклюзії в суспільстві.

31 жовтня До Всесвітнього дня заощаджень в школі стартував проект «Будь ощадливим!». Метою проекту є ознайомлення учнів з ідеями ощадності, роз’яснення основних принципів ведення сімейного бюджету та фінансового обліку, надання інформації про різноманітні фінансові продукти. В межах проекту вчителі впроваджують наскрізну лінії   «Підприємливість і фінансова грамотність». Учні 6-х класів відвідали відділення «Дніпро» Черкаської філії «Приватбанку» та дізналися щодо заощаджень та основних правил захисту вкладів. Керівник напрямку «Юніорбанк» Вовченко Андрій Григорович ознайомив із сучасними інтернет додатками які дозволяють зекономити час. Представники Черкаського навчально-наукового інституту ДВНЗ «Університет банківської справи» разом з учнями 9-11-х класів провели англомовний інтерактив «Money doesn’t grow on trees», фінансовий квест «Вмію зберігати», Road Show «Будь фінансово грамотним».

Для учнів 5-х класів вчитель економіки Засядько Л.В. провела заняття з фінансової грамотності – «Заощадження». Онлайн-підприємець, блогер, вебмайстер – Олена Литвинова – провела лекцію «Блогінг: впливай, допомогай, заробляй!» для стпаршокласників.

5 листопада Школа стала одним із переможців конкурсного відбору на участь у соціальній програмі Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів». Метою програми є популяризація здорового способу життя, раціанального харчування серед учнів та концепції «здорового дизайну» рекреацій та приміщень де перебувають і харчуються діти. Протягом навчального року в межах реалізації програми в школі плануються різноманітні активності, присвячені спорту, харчуванню та дизайну. По закінченню програми організатор відзначить грантами (для закупівлі обладнання для STEM-лабораторій) трьох учасників проекту, які будуть відповідати критеріям та виконають усі умови даної програми. На даному етапі розробляється план реалізації проекту в нашій школі.
16 листопада Кожен з нас повинен прагнути підтримувати принципи терпимості, взаємної поваги та мирного співіснування. Саме сьогодні, в День толерантності, наша школа вкотре долучилася до створення комфортного середовища для кожного з шкільної родини. З самого ранку учасники волонтерського клубу «Вектор» зустрічаючи учнів, вчителів батьків запрошували приєднатися до заходів щодо усунення стереотипів, спотворених уявлень та виступати на захист жертв дискримінації, прикріпивши на одязі наліпки з символом дня. Протягом тижня учні старших класів організували тематичну виставку графічних термінів. Для учні 9-х та 10-х класів соціальний педагог Харченко Я.Ю. провела тренінгове заняття «Всі ми різні – всі ми рівні». Кожен бажаючий у створеній відеолокації, яка знаходилась в рекреації другого поверху, мав можливість поділитися своїм розумінням толерантного середовища та розмістити побажання на символічному «Дереві толерантності». Під час перерв учні початкової школи мали змогу приєднатися до флешмобу «Протягни долоньку дружби». У Міжнародний день толерантності давайте підтвердимо ідею про те, що різноманіття, втілене в думках, віруваннях і діях, є цінним даром, а не загрозою, і будемо прагнути до створення більш терпимих громад.
21 листопада Традиційно 21 листопада вся шкільна родина відзначає разом зі всією Україною День Гідності та Свободи. Учні, батьки, вчителі вшанували патріотизм і мужність громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року-лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, біля композиції «Метроном пам’яті» у шкільному фойє. Класні керівники під час інформаційних годин акцентували увагу учнів на цінностях за які варто боротися. В шкільний бібліотеці відкрита виставка  добірки тематичної літератури. Напередодні Дня Гідності та Свободи учні 9-х класів зустрілися з воїном АТО Петром Билиною. Учасники волонтерського клубу «Вектор» вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, поклавши квіти до пам’ятника Борцям за волю України. Учні, що відвідують групу подовженого дня, дізналися про героїчне життя випускника школи 2008 року – народного героя України Євгенія Подолянчука, що загинув під час оборони Донецького аеропорту у шкільній музейній кімнаті. Школярі 2-х класів відвідали експозиції Черкаського краєзнавчого музею присвячену воїнам АТО. Старшокласники взяли участь у круглому столі «Герої та героїні» під час якого обмінювались думками та дискутували про національні інтереси України та європейський вибір нашої держави, історичні події та видатних особистостей, завдяки яким світ став демократичним і вільним від дискримінації.
23 листопада Вся шкільна родина схиляє голови перед загиблими під час Голодомору. Дізнатися про геноцид українського народу учні школи мають змогу в шкільній бібліотеці, переглянувши тематичну добірку літератури. В цьому році виповнюється 85 років з часу страшних подій. 24 листопада вшанувати трагічні віхи нашої історії можна переглядаючи безкоштовно фільм про Голодомор 1932-1933 років в кінотеатрі «Україна» та долучившись до акції «Запали свічку пам’яті» на знак скорботи.
27 листопада Сьогодні вся шкільна родина приєдналася до всесвітнього благодійного руху «Щедрий вівторок». Ретельна підготовча робота тривала протягом останніх тижнів. Учні, вчителі, батьки брали участь у обговореннях, вносили свої пропозиції, надавали поради координаторам по плануванню та проведенню заходів. І ось настав «Щедрий вівторок». Із самого ранку у фойє школи кожний бажаючий міг підтвердити своє небайдуже ставлення до цієї події, отримавши символ дня. Під час перерв на першому та другому поверхах розташувалися танцювальні майданчики, у актовій залі – локація «Караоке», у рекреації другого поверху виставка «Мій пухнастий друг», та продаж новорічних прикрас. Близько 1000 гривень пожертвували учні, вчителі, батьки під час «Щедрого вівторка». Отримані гроші будуть передані, за результатами моніторингу, для підтримки безпритульних тварин.

Велика вдячність нашій шкільній родині за небайдужість та справжнє милосердя.

5 грудня Сьогодні у світі відзначають Міжнародний день волонтерів. В нашій школі вже багато років поспіль працює волонтерський клуб «Вектор». Цьогоріч учасники клубу ініціювали загальношкільні благодійні акції. Шкільна родина вперше в Україні офіційно долучилася до всесвітнього благодійного руху #GivingTuesday. Традиційно учні, вчителі, батьки підтримали проведення Місячника Червоного Хреста по збору коштів, продуктів харчування, одягу, взуття, предметів хатнього вжитку, медикаментів. Вся шкільна громада відгукнулася допомогти родинам учнів, які потребували термінової складної операції. На початку грудня розпочалася акція «Намалюй малюнок, напиши привітальну листівку, збери пакунок та привітай захисника України з днем Святого Миколая і Різдва Христового». Приємно відзначити, що вся шкільна родина завжди активно долучається до волонтерських акцій.
10 грудня Понад 400 учнів школи долучилися до міжнародної освітньої ініціативи «Hour of Code». Ініціатива спрямована на популяризацію ІТ серед учнів за допомогою спеціального інтерактивного уроку інформатики.

Цього року учні 3-4-х класів розробили свою власну гру разом із маленьким Пурхом, учні 6-х класів допомогли Алексу та Стіву подолати всі перешкоди на шляху до своєї мети в світі Майнкрафт, а учні 7-8-х класів навчилися кодувати дронів зі світу «Зоряних війн» в далекій-далекій галактиці.

Учасники «Hour of Code» отримали сертифікати міжнародного зразку.