2019

8 січня Здатність креативно мислити – важлива умова розвитку успішної особистості. Креативні люди часто здаються особливими й незвичайними, здатними з «нічого» створити «щось». Креативність передбачає нове бачення дійсності, подолання штампів і стереотипів, готовність до відмови від звичних схем і способів роботи, стандартів поведінки та мислення. Шляхи розвитку креативності учнів під час освітнього процесу в умовах НУШ, обговорювалися на педагогічній раді «Партнерство родини та школи у формуванні креативності дитини». Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. ознайомила присутніх членів педагогічної ради з теоретичними засадами креативного мислення. Вчителі опрацювали запропоновані вправи для розвитку креативних здібностей, розробили конкретні кроки щодо створення умов формування креативності учнів за партнерства з батьками та запропонували до обговорення три загальношкільних проекти. Під час голосування, найбільшу кількість голосів отримав проект STEM-освіта, над яким впродовж року працюватиме шкільна родина під гаслом: «Креативність – це  значить копати  глибше,  дивитися  краще,  пірнати  в  глибину,  проходити   крізь  стіни,  запалювати  сонце, будувати  замок на піску,  вітати  майбутнє».
11 січня Методичні сесії для вчителів у повному розпалі. У питаннях методичної оперативки були задіяні питання сьогодення, зокрема: «Правові засади роботи педагогічного колективу щодо попередження булінгу». Заступник директора Парначова Н.В. інформувала педагогічний колектив про прийняття Верховною Радою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу». У своєму виступі вона виділила такі напрямки роботи:

Профілактика булінгу в школі;

Як запобігти булінгу в учнівській спільноті;

Якими повинні бути дії вчителя, тобто шість запитань і відповідей про кібербулінг.

Робота педагогічного колективу була плідною та організованою. Це свідчить про високий рівень інформаційної грамотності педагогів, які вчаться для того, щоб учити інших.

4 лютого День перший. Розпочався Тиждень безпечного Інтернету. Із самого ранку в фойє школи була розміщена незвичайна ваза, завдяки якій кожний бажаючий міг дати обіцянку про безпечне користування Інтернетом. Відкрили тиждень учні 3-х класів, які разом із вчителем інформатики Анастасією Олегівною Орленко взяли участь в інтерактивному уроці «Безпечна подорож веб-країною Онландією». Учні 5-их класів під час вивчення теми «Безпека в Інтернеті» перевірили свою готовність до самостійної роботи в глобальній мережі. П’ятикласники змагалися у розв’язуванні різноманітних задач, визначили вправніших у розгадуванні  ребусів та разом з вчителями  інформатики  Олексієм Борисовичем Задирановим та Владиславом Володимировичем Пруденко склали  основні правила безпечної роботи у Всесвітній павутині. Учні 8-Б класу приєдналися до розповсюдження ідеї безпечного Інтернету і презентували третьокласникам міні-виставу «Пригоди Незнайки в Інтернеті». На інформаційних годинах учні 2-11 класів розширили свої знання про безпечне користування інтернетом.
5 лютого День другий. Разом з усім світом шкільна родина відзначає День безпечного Інтернету, який традиційно проходить у перший вівторок лютого починаючи з 2004 року. Варто зазначити що цьогорічний девіз – «Разом для найкращого Інтернету». Ранок розпочався з привітань зі святом всіх учасників освітнього процесу учнями 11 класу та врученням наліпок з логотипом. Учні 5-В класу разом з вчителем інформатики Орленко А.О. переглянули відеоролик «Страшний тиждень Петрика», відгадували загадки, шукали вихід з ситуацій, до яких може призвести недотримання правил роботи в всесвітній павутині. Учні 4-их класів перехопили естафету у п’ятикласників і демонстрували свої знання та навички безпечної роботи в мережі під час участі в онлайн-конкурсі «Безпека в Інтернеті», який запропонований освітнім ресурсом «На Урок». Вчителі інформатики Задиранов О.Б. та Пруденко В.В. провели нестандартні уроки в формі дебатів, на яких учні 10-х класів висловлювали свої думки щодо питання: «Інтернет – добро чи зло?». Десятикласники дійшли до висновку, що це залежить від кожного користувача та його поводження у всесвітній мережі.

Координатори тижня пропонують батькам долучитися до відзначання Дня безпечного Інтернету, взявши участь разом зі своїми дітьми в онлайн-квестах організованих вчителями інформатики міста.

6 лютого День третій. Школярі продовжують розширювати свої навички безпечної роботи у всесвітній мережі. Учні 2-х класів на уроці інформатики показали в малюнках своє бачення правил поведінки в Інтернеті за допомогою інструментів графічного редактора. Кожен бажаючий може відвідати виставку малюнків «Мій друг Інтернет», яка знаходиться біля класних кімнат другокласників. Безумовно родзинкою сьогоднішнього дня стали тренінги з кібербезпеки, які провів для 6-х класів засновник Центру та інструктор дитячої безпеки «Angels», сертифікований міжнародною організацією «Krav Group Internatinal» Калашніков Євгеній Миколайович. Шестикласники задавали численні питання, на які отримали змістовні відповіді.
7 лютого День четвертий. Молодші школярі продовжують поглиблювати свої знання з захисту особистих даних. Вчитель інформатики Орленко А.О. провела майстер-клас по створенню логінів та паролей для учнів 3-х класів. Тепер хакерам доведеться попотіти аби зламати акаунти наших учнів. Семикласників  ознайомили з проблемами сучасного кіберпростору та шляхів їх уникнення вчителі інформатики Задиранов О.Б. і Пруденко В.В.. Отримані знання учні 7-х класів застосують у створенні власних ігрових проектів в середовищі Scratch. Найкращі роботи будуть презентовані учням початкових класів.
8 лютого День п’ятий. Підсумки. Корисно та цікаво пройшов Тиждень безпечного Інтернету для всієї шкільної родини. Протягом п’яти днів школярі дізнавалися, як зробити для себе та своїх близьких глобальну мережу простором безпеки. Сьогодні ж настав час підвести підсумки цього яскравого тижневого марафону. Кожен клас, кожен учень внесли свій вклад в цю важливу справу, тому особливо хотілось відзначити активність: 2-А (класний керівник Дзюба А.О.) за участь у виставці малюнків «Мій друг Інтернет»; 3-А (класний керівник Мотренко С.М), 4-А (класний керівник Січкар Т.П.), 4-Б (класний керівник Гаражун Л.В.) за участь у конкурсі «Казка про Інтернет» та окремих учнів: Донця Кіріла, Сурженко Марію (3-А), Манькуту Артура, Кучер Анну (3-В), Кравченко Софію (4-В) за створення найкращих творів.

Сьогодні також були підбиті підсумки онлайн-олімпіади «Безпечний Інтернет». Відмінні результати показали Крот Андрій, Діденко Діана, Кузнєцова Анна, Козловський Максим (4-А), Караушан Анастасія (4-Б), Черкас Владислав (4-В), які отримали максимальний бал. Учні 5-их класів у змаганнях з розв’язування задач та ребусів пізнавали правила безпечної роботи в Інтернеті і, як завжди буває в дружніх родинах, всі стали переможцями, тому що нові знання – це завжди шлях до нових звершень. Десятикласники доводили свою вправність у вмінні вести дебати змагаючись з теми «Інтернет: добро чи зло». Команди дійшли висновку що ми, як користувачі, своїми діями і визначаєм, чим для нас стане всесвітня павутина.

Чудову міні-виставу «Пригоди Незнайки в Інтернеті» подарували учні 8-Б класу Скалько Маргарита, Теслюк Владислав, Комкова Анастасія, Шакіна Анна, Полосухіна Марія, Герасимова Марія, Онищенко Аліна третьокласникам за допомогою якої, школярики зрозуміли необхідність дотримання основних правил спілкування в Інтернеті.

Важливий урок отримали учні 6-их класів від Калашнікова Євгенія Миколайовича, засновника та інструктора центру «Angels», який спеціально для них провів тренінг з кібербезпеки. Школа сподівається на плідну співпрацю з тренерами центру.

Вчителі інформатики Орленко А.О., Пруденко В.В. та Задиранов О.Б. впевнені в тому, що заходи, які були провели протягом тижня, допоможуть школярам безпечно почуватися в глобальній мережі протягом всього свого життя.

Найактивніші учасники тижня безпечного Інтернету отримали нагороди на святковій підсумковій лінійці.

27 лютого Міська дипломатична молодіжна гра «Модель ООН – 2019» відбулася минулої суботи. Учні школи вже вчетверте взяли участь у міській грі. За підсумками жеребкування наша команда у складі Владислава Босенко (9-А), Анни Панової, Аліни Коваль, Ангеліни Горбунової, Евеліни Ігнатьєвої (10-А) та Нікіти Товстопята (10-Б) представляли Турецьку республіку. Делегати працювали у п’яти комітетах, обговорили сучасні проблеми, шукали шляхи їх подолання. Завершенням заходу став, за традицією, дипломатичний бал у Черкаському обласному художньому музеї.

До відома. Модель ООН – це ділова гра, яка моделює засідання комітетів системи ООН, а її учасники виступають в ролі дипломатів, відтворюючи роботу Організації з дотриманням реальних правил процедури.

21 березня Напередодні Дня Єдності у школі кипить робота. Цьогорічний День Єдності буде проходити під гаслом «Навчайся! Накопичуй! Заробляй!». Учні 5-11-х класів протягом двох днів обирали вчителя, урок якого вони хотіли б відвідати. Приємно здивувало те, що більшість учнів обирали такі не легкі предмети як: математика, українська мова, історія, географія, біологія, англійська мова та інші. Вчителі початкових класів методом жеребкування обирали собі клас, в якому вони будуть проводити креативний урок. Вчитель інформатики Пруденко В.В. створив QR-коди за допомогою яких учні школи будуть здійснювати оцінювання відвіданих уроків. Завдяки кропіткій роботі творчої групи у фойє школи створена фотозона з символом дня «#ДеньЄдності», де кожний охочий зможе сфотографуватися на згадку.

Сподіваємося, що цей день залишить найприємніші спогади.

22 березня Урок фінансової грамотності. «Навчайся. Накопичуй. Заробляй.». Як оптимально витрачати гроші? Що таке бюджет родини і країни? Як працюють банки? Фінансова грамотність, базові навички планування і заощадження, економічні зиски і ризики. Про все це розмовляємо з батьками та спеціалістами банківської справи. Батьки класних колективі на засадах партнерства спробували себе в ролі вчителів. Запрошені гості діляться досвідом та професійними знаннями, адже в сучасному світі дуже важливо вміти розпоряджатися фінансами. Отримані емоції та вдалість спілкування учні висловлюють за допомогою опитування через QR-коди.

Урок-проект. На 2-му уроці для учнів 1-4 класів вчителі початкової школи підготували сюрприз. Вся громада початкової школи стали учасниками проекту – «Міняємо вчителя». Напередодні, шляхом жеребкування вчителі обрали собі класи в яких і провели цікаві уроки. Натомість учні 5-11 класів мали змогу обирали предмети, які б хотіли відвідати. Під час проекту «Обираємо предмет» – одночасно навчалися представники різних класів. Готуючись до проведення уроку вчителі обрали найсучасніші форми та методи навчання із практичним застосуванням знань для учнів.

Урок Добра. 3-й урок пройшов під егідою добра. Учнівське самоврядування з учнів 9-11 класів за допомогою класних керівників 1-8 класів підготували та провели уроки. Тренінгове заняття з вчителями провела шкільний психолог Литовченко Т.С. Соціальний педагог Харченко Я.Ю. з учнями 9-11 класів обговорювали переглянутий відеофільм «Цирк метеликів». Метою заходів було відкрити велику таємницю природи добра , навчитися бути толерантними, милосердними, чуйними та співчутливими.

Урок-подорож. На 4-му уроці школярі подорожували по станції дитячого об’єднання «Країна Пригод» – «Місце цікавих зустрічей». Такими місяцями стали: Дитяча обласна бібліотека, Бібліотека ім. Л.Українки, Бібліотека ім. Т.Шевченка, Бібліотека ім. В.Симоненка, Черкаський міський археологічний музей Середньої Наддніпрянщини, Черкаський обласний краєзнавчий музей, Черкаський художній музей, Типографічний центр «306», Черкаський РАЦС, Укргазбанк.

Наш настрій. Окрім навчання на перервах співали, танцювали та рухались. Після кожного уроку, використовуючи QR-коди, учні висловлюють свою думку щодо відвіданих уроків. Учнівські листівки-смайлики відобразили загальношкільну атмосферу, яка панувала в цей день в школі. Із виговленим хештегом #День Єдності класні колективи долучились до акції «Мить на згадку». Ось і завершився День Єдності та соціальної згуртованості, з гарним настроєм та чудовими враженнями учні пішли на канікули.

іслямова. День промайнув миттєво, насичений справами, які згуртували шкільну родину. В цей день уроки були спрямовані на розвиток партнерства, креативності, згуртованості, толерантності та співпраці між батьками, учнями та вчителями. Так на уроках, які підготували та провели батьки, учні вчилися фінансової грамотності. Всі учні школи стали учасниками шкільних проектів: 1-4 класів – «Міняємо вчителя», 5-11 класів – «Обираємо предмет». Проводячи урок для інтегрованих класів вчителі застосовували найсучасніші форми(урок-гра, урок-подорож, урок-диспут, брейнрінг) та методи (гейміфікація, коучінг, ментальні карти) навчання. Для класних колективів 1-8 класів старшокласники провели «Урок добра». Наприкінці дня шкільна родина манрувала по станції дитячого об’єднання «Країна Пригод» – «Місце цікавих зустрічей».

Враження від Дня Єдності цьогоріч учні школи висловлювали за допомогою цифрового ресурсу сервісу QR-код. Після кожного уроку прес-служба, яка працювала в День Єдності розміщувала відповідний код для опитування. За результатами опитування були створені діаграми вражень. Приємно зазначити що після 3-ох відвіданих уроків учні школи залишилися з позитивними емоціями.

27 березня За круглим столом зібралися вчителі для спілкування щодо протидії булінгу в стінах школи. Модератором став засновник Центру та інструктор дитячої безпеки «Angels», сертифікований міжнародною організацією «Krav Group Internatinal» Калашніков Євгеній Миколайович. Під час зустрічі учасники розширили свої знання щодо понять «булінг», «шкільний булінг», «кібербулінг», обговорили міжособистісну взаємодію учасників освітнього процесу із профілактики шкільного насилля та виокремили систему психолого-педагогічних дій із протидії шкільному булінгу. Євгеній Миколайович розповів про ефективне спілкування та раціональну поведінку педагогів, батьків, дітей під час конфліктів. Зустріч була цікавою та інформаційно-насиченою.
8 квітня Зацікавлені батьки зібралися в актовій залі школи. Розглядалося питання «Що зроблено, та що потрібно зробити, щодо харчування учнів в школі». Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Парначова Н.В. ознайомила  присутніх щодо системи роботи з організації харчування учнів в школі. Медичний працівник Сидоренко Є. В. розповіла про  дотримання санітарно-гігієнічних норм. Організатор харчування Котенко Ж.Г. поінформувала про якість продукції, відповіла на запитання батьків. В процесі спілкування виокремили пропозиції, які після впровадження, покращать харчування.
22 квітня Шкільна громада разом із усім світом сьогодні відзначає День Землі. Заходи розпочалися напередодні знакової події – учні школи та вчитель основ здоров’я Сокур О.І. вираховували екологічний слід за методикою «Транспортна змія». Хочеться відмітити, що зростає кількість учасників освітнього процесу, що добираються до школи пішки, тим самим зміцнюючи своє здоров’я. Із самого ранку учні 3-4 класів разом з вчителем фізичної культури Дяченко А.І. та класними керівниками провели акцію «Земля – наш дім» складаючи велетенські пазли. Під час першого уроку вчителі провели інформаційні п’ятихвилинки «Зелена грецька буква Θ (тета)». Після першого уроку вся шкільна родина приєдналася до флешмобу «Дзвін миру у День Землі», який закликає людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль для захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. У рекреації другого поверху відкрилася виставка художніх робіт «Природа рідного краю» де найактивнішими були учні початкової школи, а у шкільному фойє милує око відвідувачів виставка «Галерея кімнатних рослин». Протягом великих перерв учасники волонтерського клубу «Вектор» запрошували всіх бажаючих приєднатися до акції «Побажання Землі». Майстер-клас по виготовлення екосумок в межах акції «Очистимо місто від поліетилену» провела вчитель трудового навчання Плахотня Г.Л. Вчитель біології Клименко О.І. на подвір’ї школи ознайомила учнів з компостуванням органічних відходів.

Завтра відбудуться екологічні акції по збору вторинної сировини – макулатури та пластикових пляшок.

6 травня Шкільна родина завзято та наполегливо робить впевнені кроки по збереженню навколишнього середовища нашої планети. Проект: «Шкільна Майстерня Сталого Розвитку» є логічним продовженням багаторічного плідного досвіду громади школи у екологічному вихованні та освіті для сталого розвитку. В межах проекту відбувається велика кількість різноманітних активностей у формальній та неформальній екологічній освіті та освіті для сталого розвитку. Вже традиційно та масштабно проходять акції «Подаруй дереву колечко» та «Очистимо місто від поліетилену» під гаслом «Сортує сміття кожна родина – до сталого розвитку йде Україна!». У кожному класі були встановлені нові контейнери для збору паперових відходів. Всього було зібрано 9 тон 37 кг макулатури, що врятувало понад 740 дерев. За підсумками року у зборі макулатури «Подаруй дереву колечко»  перше місце виборов 2-А клас (класний керівник Дзюба А.О.) – 1564 кг, друге місце посів 5-Б клас (класний керівник Артьомова У.О.) – 898 кг, третє місце вибороли учні 1-І класу (класний керівник Шевченко Н.А.) – 793 кг.

Загальна кількісті зданих пластикових пляшок – 13217 штук.

Переможцями у зборі пластикових пляшок «Очистимо місто від поліетилену» стали: перше місце – 6-Б клас (класний керівник Задиранов О.Б.) – 1520 пляшок, друге місце розділили – 5-Б клас (класний керівник Артьомова У.О.) та 2-В (класний керівник Могильна Т.М.) по 1385 пляшок, третє місце – 11-А клас (класний керівник Кононенко Т.Г.) – 1020 пляшок. Екологічний комітет шкільного парламенту дякує всім небайдужім за активну участь у зборі макулатури та пластикових пляшок. Сподіваємося, що в наступному році шкільна родина продовжить плідну роботу в цьому важливому для збереження навколишнього середовища напрямку.

7 травня Шкільний Євроклуб «Співдружність» (координатор Костенко В.В.) взяв участь у форумі «Молодь руйнує стереотипи!». Делегатами поважного заходу від нашої школи були Владислав Босенко, Єгор Кравченко, Іван Постоленко (9А), Даніїл Парначов, Артур Таджиєв, Анастасія Гошкодеря та Анастасія Дорофєєва  (8А). Форум відбувався у першій міській гімназії. Делегати форуму взяли участь у практичних заняттях «Молодь руйнує стереотипи!» та «Джерела толерантності», модераторами яких виступили заступник директора гімназії з навчально-виховної роботи Корнієнко Г.Л. та студенти ЧДТУ. Наприкінці заходу всі його учасники написали спільне  звернення до шкільної молоді України та отримали відповідні сертифікати.
15 травня В межах відзначення Дня Європи в Україні учні 8- 10 класів долучилися до Всеукраїнського онлайн-уроку «Європа починається з тебе».

Відкритий урок провів відомий український тележурналіст, актор, сценарист і музикант Майкл Щур. Захід був спрямований на популяризацію європейських демократичних цінностей та європейської інтеграції серед учнів, формування «європейської свідомості» та відчуття «громадянина Європи», усвідомлення серед молодих українців своєї приналежності до Європи.

17 травня Вся шкільна родина долучилась до відзначення Дня Європи. Цього року всі заходи були проведені під гаслом «Україна – серце Європи!». Протягом дня школярі долучилися до різноманітних заходів, які були організовані шкільним євроклубом «Співдружність» та його координатором Костенко В.В. Класні колективи 1-11-х класів презентували країни Європи у вигляді виставки постерів. Учні початкової школи взяли активну участь у виставці малюнків «Подорожуємо країнами Європи». Учні 3-6-х класів презентували проекти «Портфель європейця». Старшокласники виготовляли лепбуки «Освіта європейських країн». Для учнів 5-9-х класів члени євроклубу провели цікавий країнознавчий квест «Галопом по Європі», під час якого учні не лише знайомились з країнами Європи, а й мали змогу дізнатись багато цікавих фактів про культуру та традиції європейських країн. Під час перерв учні 5-7-х класів перевіряли свої знання в інтерактивні грі «Подорож європейськими країнами» на платформі Kahoot та співали «Зіркові хіти Європи». Разом з вчителями інформатики учні 8-9-х класів брали участь в онлайн конкурсі «Євроквіз». Наприкінці дня євроклубівці та представники шкільного самоврядування стали учасниками інформаційно-насиченого челенджу, під час якого учні кидали виклик одному із класів ставлячи запитання про Європу. Результатом цього заходу стала спільно створена челендж-газета «Крокуємо Європою». Святкування завершилось флешмобом «Україна – серце Європи!».
29 травня Свято Інтелекту, Гордості й Таланту відбулося у міському Будинку культури імені Івана Кулика. Прагнення досягти омріяної мети, пізнати світ, цілеспрямованість, працездатність і працелюбність, вміння бачити проблеми в сучасному світі, намагатися дослідити та розв’язати їх – ось характерні риси учнів, які сьогодні отримали нагороди за перемоги у олімпіадах, конкурсах, турнірах і змаганнях.

В цьому році учень 10Б класу Нікіта Товстопят виборов ІІ місце на Всеукраїнському етапі олімпіади з екології. П’ять разів перемагали наші інтелектуали у обласному етапі, двадцять один – у міському етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Маємо п’ять переможців у обласному етапі та шість у міському етапі конкурсу-захисту науково-дослідних робіт Малої академії наук. Двічі святкували перемогу наші учні у обласному етапі та тричі у міському етапі міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та дві нагороди здобули у міському етапі міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. Ще два учня школи перемогли у міському конкурсі «Юні знавці математики».

Директор школи Тетяна Єгорівна Ткаченко вручила нагороди в трьох номінаціях: «Сходження до Олімпу», «Золоте зерно» та «Ліга знавців».

Учні школи на сцені вітали своїх друзів піснями, хореографічними та музичними композиціями. «Надія великого спорту» – кращі спортсмени школи з численними нагородами промарширували під овації школярів.

Ми пишаємося тим, що з кожним роком наша шкільна родина стає все більш громадсько-активною та здобуває нові гучні перемоги!

30 травня Учні, батьки та вчителі сьогодні мандрували зеленими стежками парку Перемоги. Третій рік поспіль вся шкільна родина збирається разом у чарівному екологічно чистому куточку нашого міста. Учні побували та виконали завдання на поетичній, пісенній, художній, математичній, спортивній станціях, відповіли на непрості питання з іноземних мов, взяли участь у зооквесті, рухались під веселу музику. Для учнів 1-х класів відчинила двері станція «Коло друзів», де вони підсумувати завершення навчального року за програмою НУШ. Після успішного проходження завдань на маршрутних станціях, на школярів чекав квест у зоопарку. Учнів, вчителів та батьків гостинно прийняв один з найкращих в Україні закладів, де є унікальна можливість безпосереднього спілкування з представниками тваринного світу.

За результатами маршрутних листів, І місце отримав 10-А клас ( 92 б.), ІІ місце – 9-А клас (91 б.) та ІІІ місце – 4-А клас (89 б.).

День гармонії в природі залишив незабутні та неймовірні враження у школярів.

20 серпня За традицією школи, першого вересня, кожний учень отримує щоденник. Але цього року в рамках проекту «Демократична школа» школярі отримують особистий органайзер. Творчою групою у складі представників шкільного самоврядування та педагогічного колективу, був розроблений дизайн органайзера. До його складу увійшли наступні розділи: «Мій клас», «Ми разом», «Мої уроки», «Приходь вчасно», «Мій настрій», «Розмальовки-антистрес», «Я маю право», «Дії у надзвичайних ситуаціях», «#СтопБулінг».  Вже під час першого уроку 2 вересня кожен учень школи дасть власну назву своєму органайзеру, попрацює з картою України, зможе обговорити та записати правила класу. Також особливістю органайзера є можливість кожної дитини спланувати своє навчання на місяць, семестр, рік та позначити найважливіші дати та події для себе, щоденно визначати свій настрій. Це особиста річ учня, де навіть відсутні колонки для оцінок та зауважень, а лише є місце для побажань та мрій. Ми сподіваємося, що новий органайзер сподобається учням і вони з новими силами та натхненням продовжать оволодівати знаннями.

 

2 вересня Святково і натхненно розпочала новий 2019-2020 навчальний рік дружня шкільна родина. Бурхливими оплесками і численними побажаннями зустріли нових мешканців – першокласників, які будуть навчатися за програмою Нової української школи. Їх радо взяли під своє крило перші вчителі: Тетяна Пилипівна Січкар, Людмила Вікторівна Гаражун та Людмила Миколаївна Сіденко. В цьому році 110 учнів перших класів стали частинкою дружньої шкільної родини.

Навчальний рік розпочали спільним виконання гімну України вчителями та учнями. Всіх присутніх привітала директор школи Тетяна Єгорівна Ткаченко та народний депутат України, колишній учень нашої школи Олександр Скічко. Для учнів всієї школи пролунав перший дзвоник і вони дружно помандрували у Країну мудрості та знань.

Перший урок проходив з теми «Поважаючи Європейські цінності – будуємо сучасну Україну». В цей час батьки разом з вчителями на подвір’ї школи створювали вітальні листівки для учнів 1-х класів.

Другий урок був присвячений створенню інтерактивного стенду «Наші мрії» та роботі з новим креативним шкільним нотатником, що прийшов на зміну традиційному щоденнику.

«Родзинкою» свята шкільної родини стали різноманітні екскурсії, інтерактивні ігри, зустрічі, квести, рухавки, які школярі в межах проекту «Соціальна згуртованість», які проводили в різних локаціях нашого міста під гаслом «Я, ми, він, вона – разом ми шкільна сім’я».

Перший день приніс багато позитивних вражень та створив добрий настрій на весь навчальний рік…

4 вересня Відбулося перше засідання старостату – палати шкільного парламенту. Новообрані представники класних колективів розглядали питання формування шкільного парламенту та виборів нового спікера. Вже з 6 вересня розпочинається передвиборча компанія під час якої кандидати мають представити свої передвиборчі програми та взяти участь у дебатах з опонентами. 20 вересня учні школи обиратимуть голову учнівського самоврядування.

Під час засідання педагог-організатор Коркішко І.О. запропонував заходи, що відбудуться у І семестрі. За результатами обговорення було укладено колегіальне рішення про проведення загальношкільного турніру з гри «Що? Де? Коли?» та створення танцювального клубу, який буде проводити різноманітні рухавки із учнями початкових класів.

18 вересня Розпочалася передвиборча компанія по виборам спікера шкільного парламенту. В цьому році на найвищу посаду учнівського  самоврядування балотуються три учня школи: Руслана Тищенко (8А), Катерина Уварова (8Б) та Владислав Босенко (10А). Кандидати вже оприлюднили свої передвиборчі програми, з якими можна ознайомитися у рекреації ІІ поверху, та розпочинають агітацію серед учнівської громади.

На наступному тижні відбудуться перші в історії школи дебати серед кандидатів, а вже у п’ятницю, 27 вересня, школярі обиратимуть нового спікера.

Голосуй за свого кандидата! Не впусти свій шанс зробити школу кращою!

23 вересня В сучасних умовах надзвичайно актуальне питання безпечної взаємодії учасників освітнього процесу. На рівні держави та місцевих органів влади цьому питанню приділяється значна увага. Нещодавно Міністерство юстиції України запровадило проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу. Протягом тижня по всій Україні відбувалися заходи для інформування всіх учасників освітнього процесу про запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу. Педагоги школи не залишилися осторонь акції та провели позакласні заходи, уроки «Стоп булінг» спрямовані на зародження в суспільстві небайдужості до проблеми.
24 вересня На Соборну площу Черкас вийшли більше 100 небайдужих молодих людей на марш за клімат. Владислав Босенко – учень 10А класу, член міської учнівської міжпарламентської асамблеї – cеред організаторів та активних учасників заходу. Молодь прийшла на марш, щоб заявити – їм важливе чисте майбутнє, вони знають про зміни клімату, вони хочуть дихати чистим повітрям, пити чисту воду, та хочуть жити в безпечному, енергоефективному та енергонезалежному місті. Головна мета маршу: закликати всю громаду міста та України перейти на 100% відновлювальних джерел енергії до 2050 року.
26 вересня У актовій залі вперше в історії школи відбулися дебати між кандидатами на посаду спікера шкільного парламенту. Свої програми презентували Владислав Босенко (10А), Руслана Тищенко (8А) та Катерина Уварова (8Б). Кожен із кандидатів ставив гострі запитання опоненту та мав змогу висловити свою точку зору. Присутні мали змогу детальніше ознайомитися з основними напрямками діяльності кандидатів в разі перемоги на виборах та почути відповіді на питання, що хвилюють учнів, щоб в подальшому зробити правильний вибір. Найбільше обговорення викликали питання здорового харчування, збільшення великої перерви, свобода вибору учнями спортивно-масових заходів та приватність в шкільному житті. Дебати викликали жвавий інтерес всіх присутніх.

Нагадуємо, що вибори спікера шкільного парламенту відбуватимуться завтра у актовій залі. Рахуватиме голоси лічильна комісія у складі Анни Іноземець (11А), Лілії Шевченко (11Б) та Каріни Суденко (10Б).

Бажаємо кандидатам перемоги на виборах! Будьмо активними! Обираємо свідомо!

27 вересня Дев’ятим спікером шкільного парламенту більшістю голосів обрано учня 10А класу Владислава Босенка. Лічильна комісія у складі Анни Іноземець (11А), Лілії Шевченко (11Б) та Каріни Суденко (10Б) оприлюднила волевиявлення шкільної громади. У голосуванні взяли участь 306 учнів 5-11 класів. За Владислава Босенка подано178 голосів, за Руслану Тищенко – 74 голосу, за Катерину Уварову – 50 голосів.

Незабаром керівництво шкільного парламенту, після консультацій із старостатами класів, визначить кандидатів на посаду голів парламентських комітетів та членів журі загальношкільних конкурсів «Клас року» та «Учень року».

Вся шкільна громада щиро вітає новообране керівництво шкільного парламенту та бажає плідної, змістовної роботи по втіленню демократичних та гуманістичних ідей у шкільне середовище.

9 жовтня Для учнів школи фахівці юстиції у м. Черкаси провели цикл уроків «Я МАЮ ПРАВО!». Навчання відбулося у рамках загальнонаціонального правопросвітницького проєкту «Я МАЮ ПРАВО!». Учням 4-х розповіли про їхні основні права, а саме: право на життя, право на піклування і турботу, право на відпочинок і розваги, право на захист від образ та приниження, право виражати свої погляди та інші. Розповіли й про перший визначний міжнародно-правовий документ обов’язкового характеру, що присвячений широкому переліку прав дитини – Конвенцію ООН з прав дитини. Також, під час уроків діти заповнювали карту «Права дитини», грали в ігри на правову тематику та відгадували права героїв Правовий урок «Я МАЮ ПРАВО!» та бесіду щодо виявлення боулінгу в ігровій формі провела для 8-х класів, де роз’яснили школярам, що булінг – це прояв агресії з подальшим залякуванням особистості, цькування та погрози, моральне приниження. На уроці школярі активно обговорювали поведінку дітей, що робити в разі, якщо стали свідком булінгу або жертвою булінгу та кому про це потрібно повідомити та що робити. Учні отримали буклети «ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!»
12 листопада Головна мета співпраці учнів, батьків, вчителів – оптимізація, взаємодія та координація дій. Для покращення освітнього простору, взаємної відповідальності за навчання, виховання й розвиток дітей в школі, з метою організації безпечних і нешкідливих умов освітнього процесу до обговорення та підписання пропонуються наступні документи: «Меморандум співпраці між усіма учасниками освітнього процесу» та «Порядок відвідування Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 Черкаської міської ради Черкаської області здобувачами освіти (учнями), працівниками, батьками або особами, що їх заміняють та відвідувачами».

Документи побудовані таким чином, що дозволяє кожному представнику шкільної громади доповнити його своїм змістом, своїми розділами, спільно узгодженими правилами. Чекаємо на пропозиції за електронною адресою: ckschool3@ukr.net

15 листопада У Міжнародний День толерантності, є чудова нагода допомогти дітям зрозуміти інших, привідкрити завісу табуйованих тем та розвинути людяність. Школа вкотре долучилася до створення комфортного середовища для кожного з шкільної родини. З самого ранку учасники волонтерського клубу «Вектор» та «Школи порозуміння» зустрічаючи учнів, вчителів, батьків запрошували приєднатися до заходів щодо усунення стереотипів. Всі бажаючі отримали наліпки з символом, що символізує сьогоднішній день. Для учнів 2-3 класів соціальний педагог разом з класними керівниками організували уроки Доброти, а учні 5А та 5В класів взяли участь у заняттях з елементами тренінгових вправ «Всі ми різні – всі ми рівні», які провели соціальний педагог Харченко Я.Ю. та психолог Литовченко Т.С. Активно долучилися до відзначення Дня толерантності учні 6В класу, які взяли участь у практичному занятті «Толерантність це…». Учні 9-х класів  під час практичного заняття «Толерантність мій вибір» – напрацьовували місточки толерантності. У рекреації другого поверху протягом дня всі бажаючи мали можливість ознайомитись з розумінням толерантності та її рисами. Приємно зазначити, що велика кількість учнів долучилися до акції «Я – толерантна людина» розмістивши долоньки навкруги Квітки толерантності. Під час перерв учні школи приєдналися до флешмобу «Будьмо толерантні».

День толерантності – це не просто формальна подія для підвищення загальної обізнаності, а дієвий інструмент, що сприяє створенню здорової психологічної атмосфери у школі та запобігає насильству.

20 листопада 20 листопада 2019 року відзначається Всесвітній день дитини. Традиційно, по всьому світу у цей день проводиться акція «Дитяча сесія», коли дітям та молоді на один день дають можливість «керувати» установами. Спікер шкільного парламенту Владислав Босенко провів день у ролі депутату. «Дитяча сесія» проходила у вигляді імітаційної гри, під час якої члени Учнівської міжпарламентської асамблеї стали «депутатами» Черкаської міської ради. На один день, разом з членами Учнівської міжпарламентської асамблеї, він став депутатом Черкаської міської ради. Під час сесії дублери депутатів обрали секретаря міської ради та лічильну комісію у яку ввійшов і Владислав. Засідання «Дитячої сесії» відбувалося у сесійній залі Черкаської міської ради. Депутатські комісії озвучили проблемні питання життєдіяльності нашого міста у різних галузях, проголосували за пропозиції по їх вирішенню та ближчим часом нададуть їх на розгляд міському голові.

Гра відбулася за глобальній ініціативи ЮНІСЕФ, так як громада м. Черкаси – частина ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді». Тому ЮНІСЕФ запросив долучитись до акції, забезпечивши усіма необхідними матеріалами для проведення. аби вкотре продемонструвати свою відкритість і готовність слухати і чути дітей та молодь у своїй громаді.

Сьогодні по всьому світу проходять акції з нагоди підписання Конвенції ООН з прав дитини, якій в цьому році виповнилося 30 років з часу підписання. Цей день – хороша нагода нагадати про права дітей, а також можливість дати дітям висловитись і дослухатись до їхніх побажань.

21 листопада Сьогодні особливий день для України. Цей день нагадує, що гідністю володіє кожна людина, бо гідність людина одержує від народження. Потрібно пам’ятати, що гідність подекуди потребує відстоювання та захисту. З самого ранку в шкільному фойє про відзначення свята шкільній родині нагадувала композиція «Метроном пам’яті». Про героїв України, які встали на захист свободи та гідності, переглядали документальні хроніки часів Помаранчевої революції 2004 року та Революції Гідності 2013 року учні 10-х класів. Учні 9-х класів стали учасниками заходу «Назустріч свободі», який провів вчитель історії Сотуленко О.Ю. Головний спеціаліст відділу національно-патріотичного виховання департаменту освіти та гуманітарної політики Ведула А.А. провів відкриті уроки для старшокласників де презентував мобільну виставку з історії боротьби українського народу. Учні 11-Б класу грали в українське видання гри Ради Європи «Країна Гідності». Третьокласники презентували малюнки «Моя ненька Україна». Учасники волонтерського клубу «Вектор» вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, поклавши квіти до пам’ятника Борцям за волю України.
25 листопада В багатьох країнах світу відбуваються заходи, які повинні привернути увагу громадськості до проблеми насильства над жінками. 17 грудня 1999 року Генеральна асамблея ООН оголосила 25 листопада Міжнародним днем усунення насильства проти жінок.

Шкільна родина у фойє школи долучилася до акції «Насильству нема виправдання» , залишивши тепло свої долоньок на плакаті «Я не б’ю свою дитину», тим самим протестуючи проти фізичних покарань. Учасники психологічного гуртка «Рівний-рівному» та «Школи порозуміння» пропонували приєднатися до акції «Синя стрічка» всім бажаючим та дарували її символ. «Синя стрічка» символізує синці на дитячому тілі та водночас синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством.

У шкільній бібліотеці була організована виставка тематичної літератури про запобігання насильства. Учні, що відвідують ГПД, взяли участь у занятті з елементами арт-технологій «Щаслива родина без насильства». Кінострічку «Світ без насильства» переглянули учні 9Б класу та після її завершення емоційно обговорили найгостріші питання сьогодення.

До відома. Насильство проти жінок − це «будь-який акт насильства за ознакою статі, що завдає або може завдати фізичної чи психологічної шкоди або страждання жінкам, включаючи погрози здійснення таких актів, примус чи свавільне обмеження свободи, незалежно від того, відбувається це в суспільному чи особистому житті».

9 грудня Чесне здобуття якісної освіти є ключем до успіху нашої країни. З прийняттям нового «Закону про Освіту» академічна доброчесність стає невід’ємною частиною освітнього процесу, а її порушення – загрозою для кожного учня чи педагогічного працівника. Протягом певного часу у школі тривали обговорення і було прийняте шкільне Положення про академічну доброчесність.детальніше За недотримання доброчесних принципів навчання, учасники освітнього процесу можуть бути притягнені до відповідальності, які зазначені у даному Положенні. Ми готові зробити крок на зустріч змінам і почуватися більш комфортно, висловлюючи власну думку, здобуваючи якісну освіту та будуючи кар’єру чесно.

До відома Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень покладаючись на власні сили.

16 грудня Формуванню правової культури та свідомості школярів був присвячений Всеукраїнський тиждень права. На інформаційних годинах «Світ моїх прав» у 1-11 класів учні підвищували рівень знань щодо гарантованих Конституцією та законами України їхніх прав у різних сферах життя. Протягом тижня у шкільній бібліотеці працювала виставка добірки тематичної літератури, а у рекреації другого поверху виставка малюнків «Мої права та обов’язки». Учні 3-4 класів переглянули анімаційні стрічки про права дитини, а першокласники під час арт-терапії розфарбовували зображення Конвенції ООН про права дитини. З представниками поліції у місті Черкаси зустрілися учні четвертих класів. Заступник директора школи з навчально виховної роботи Парначова Н.В. провела гру «Країна гідності з учнями 11 класів, а педагог-організатор Коркішко І.О. запросив учнів 5-7 класів на брейн-ринг «Чи знаєш ти свої права?». Соціальний педагог школи Харченко Я.Ю. з учнями 8В класу на інтерактивному занятті «Стоп булінг!» розповіла про правові аспекти цієї проблеми.

Під час заходів Всеукраїнського тижня права учні зрозуміли важливість правової освіти кожного громадянина України, поваги до законів та дотримання прав людини.