Реалізація проекту
Робота в школі по реалізації проекту « Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу» відбувалась в три етапи.
На першому етапі (діагностичному), в січні, координаторами проекту школи був відвіданий семінар-практикум щодо участі школи в даному проекті. Під час зустрічі учасники окреслили основні напрямки діяльності та завдання шкіл в роботі проекту та обмінялись творчими ідеями. Наступним кроком у реалізації проекту було вивчення потреб серед учнів, вчителів та батьків щодо основних елементів освітнього процесу та створення ініціативної групи( до складу якої увійшли учні, батьки та вчителі школи). Ініціативна група враховуючи всі побажання та потреби учасників проекту склали відповідний план дій.
На другому етапі, який розпочався в лютому місяці, шкільна родина активно долучилась до впровадження проекту в шкільне життя. Так до міжнародного дня щастя відбулися тренінги для учнів 7-9-х класів, батьків та вчителів за темою « Прагнення кожної людини бути щасливою. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя». В ході тренінгів учасники знайомились з висловами відомих людей про щастя, розкривали глибину розуміння поняття «щастя». Мали змогу попрацювати в команді, відчути глибоке вдоволення та безмежну радість, усвідомити унікальність особистості кожної людини, створити «Галявину щастя» та «Дерево побажань». Для учнів 1-х класів було проведено корекційно-розвивальне заняття «Забудьмо образи». Метою заходу було розвивати комунікативні навички, емпатійні та рефлексивні здібності, покращити стосунки у класному колективі. Учні 5-х класів взяли участь у тренінгу «Будьмо друзями», метою якого було сприяти розвитку дружніх стосунків між учнями школи та підвищити рівень їхньої згуртованості.
Березень місяць розпочався святкуванням дня спонтанного вияву доброти. Волонтерський клуб «Вектор» привітав учнів зі святом подарувавши повітряні кульки та листівки із привітаннями. Основною метою було нагадали дітям про те, наскільки важливо робити, на перший погляд, елементарні речі: дякувати, посміхатись, казати привітні слова. Цим самим клуб закликав намагатися бути добрим до всіх, і не просто добрим, а добрим безмежно і безкорисливо. Творіння добрих справ приносить задоволення, і при цьому, даючи щось іншим або допомагаючи їм, ви не повинні чекати нагороди.
Наступним кроком в плані реалізації проекту став День Єдності та соціальної згуртованості. Цей день запам’ятався всім, оскільки проходив у досить незвичній формі. Розпочався день передачею повноважень адміністрацією школи виконуючим обов’язки учням. Учні 9-10-х класів стали дублерами класних керівників. Учні 11-А класу провели вуличну акцію до Години Землі, пропонуючи батькам та випадковим перехожим вимкнути необов’язкове світло та електричні пристрої на одну годину, щоб привернути увагу до екологічних проблем Планети. Дублери вчителів початкової школи підготували «Уроки Добра», «Уроки тітоньки Сови» та «Твори красу». Веселі перерви об’єднали всю початкову школу у велику рухавку. Це стало задоволенням для учнів, дублерів та всіх небайдужих. Для учнів 5-11 класів День Єдності запам’ятався спортивними змаганнями, брейн-рингами, дебатами «У сучасній школі домашні завдання повинні бути скасовані», турніром кліматичних дилем, літературним кафе, уроками проведеними батьками та сімейним святом.
Крім того в межах проекту відбувся семінар-практикум для учасників Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу». Участь у заході взяли 24 представники навчальних закладів. Ірина Ворона, методист ОЦППСР, координатор проекту в Черкаській області, ознайомила присутніх з технологіями розвитку соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу. Також учасники заходу обговорили шляхи створення безпечного та комфортного освітнього середовища для дітей в умовах реформування української школи. Під час заняття присутні ознайомились з особливостями застосування фасилітаційних технік спеціалістами психологічної служби в рамках реалізації проекту. Представники адміністрацій шкіл та спеціалісти психологічної служби працювали над розробкою спільного бачення на соціальну згуртованість суб’єктів освітнього процесу, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, визначали перешкоди та шукали ресурси для успішної реалізації проекту в громадах, учились взаємодіяти в команді та ділились планами щодо подальшої реалізації проекту.
Квітень місяць теж був дуже насиченим. На залишився і осторонь Всесвітній день здоров’я. Вся шкільна громада із самого ранку зібралися на подвір’ї школи на ранкову рухавку. Рухавка проводилася у формі флешмобу, де кожен міг обрати рухи для виконання. Волонтерський клуб «Вектор» організував гру-квест «Подорож стежинками здоров’я» для учнів 1-4 класів. Кожен клас отримав маршрутний лист, та під час перерв рухався від станції до станції, розв’язуючи цікаві завдання. Спільно з Євроклубом «Співдружність» волонтери влаштували дегустацію фіто чаїв «Народна медицина у боротьбі з хворобами». Учні спеціалізованого 3В класу подарували своїм одноліткам пісню про здоров’я.
Цікаво та захоплююче пройшли година спілкування «Професії моїх батьків» та виховні години у формі майстер-класів. Під час зустрічі школярі знайомились з професіями флорист, перукар, кравець. Майстер–класи проводили вихованці, майстри виробничого навчання та викладачі ДНЗ
«Черкаське ВПУ ім. Г.Ф. Короленка». Вихованці та майстри виробничого навчання професії «Флорист» навчали учнів початкової школи оздоблювати писанки, а учнів 5-7 класів створювати ікебани до Великодніх свят. В фойє школи була облаштована виставка творчих робіт учнів-флористів. Студенти швейного напрямку представляли професію «Кравець» та навчали учнів 8-9 класів як надати друге життя старим речам – футболкам та джинсам. Представлені варіанти декоративного оздоблення спідниці, з дотримуванням модних тенденцій викликали захоплення та бажання отримувати навички швейної майстерності. Майстри виробничого навчання перукарського напрямку разом із своїми учнями, представили школярам професію «Перукар». Моделями для створення зачісок та плетіння кіс були учні старших класів школи, які залишились в захваті від створених образів. Учні 6-х класів відвідали майстер-клас з традиційного українського писанкарства та з цікавістю наносили чоловічі та жіночі символи, елементи сонця, дерева-життя.
В межах проекту за ініціативою дітей та батьків у школі з’явилась нова традиція « День гармонії в природі». В цей день вся шкільна родина провела уроки в природі. Реалізуючи концепцію сталого розвитку, учні школи вчились єдності з природою. Все дійство відбувалось на території Черкаського міського парку Перемоги. Під час перебування в парку учні подорожували станціями – «Співоче поле», «Театральна», «Спортивна», «Арт-терапія на асфальті», «Зоопарк». На кожній станції учні демонстрували свої творчі , креативні, спортивні та інтелектуальні навички. Учні дізнались багато корисного та пізнавального, мали змогу попрацювати в команді, розвинути свої лідерські здібності. Цікаво та інформаційно-насичено пройшла зустріч учнів школи з директором Черкаського зоопарку Євгеном Ваном, який розповів про ті екосистеми, що представлені в зоопарку. Приємно відзначити проведенням квесту доведено, що школярі мають високий рівень екологічної свідомості. День гармонії в природі залишив незабутні та неймовірні враження у школярів.
На третьому етапі даного проекту відбувся аналіз виконаної роботи та презентація результатів. Наприкінці квітня відбувся « Круглий стіл» з обміну досвідом серед шкіл-учасників Черкащини щодо впровадження проекту. Під час зустрічі учасники ділились враженнями від участі та аналізували виконану роботу, ділились кращими практиками щодо згуртованості суб’єктів освітнього процесу. Усі отримання результати та пропозиції учасників проекту будуть враховані при складання плану роботи школи на наступний навчальний рік.
Всеукраїнський проект
https://drive.google.com/open?id=0B4zcI2YFk90fNmRraDlZWVVnaUU
Краща практика
https://drive.google.com/open?id=0B4zcI2YFk90fTVhfNlptMHBPQ1U