Закінчення періоду адаптації для 1-х класів
Протягом перших тижнів (01. 09-17. 09) тривав період звикання маленького школяра до нових умов життя, так званий період адаптації .
Класоводи 1-х класів Шевченко Надія Анатоліївна, Остапенко Світлана Петрівна та Ряболус Ніна Михайлівна здійснили Програму педагогічної діагностики готовності дітей до навчання в школі, а саме:
- вміння передавати форму фігури;
- вміння орієнтуватися на площині;
- передумови володіння арифметичними операціями;
- виявлення інтуїтивності;
- порівняння множин по числу елементів;
- вміння класифікувати предмети;
- обстеження моторики;
- перевірка фонематичного слуху;
- вміння здійснювати звуковий аналіз,
- навчили дітей орієнтуватись у школі, відрізняти урок від перерви, правильно готуватись до роботи на уроці, поводитись в класі та шкільних коридорах, слухати вчителя та один одного.
Психологом школи Харитоновою Світланою Миколаївною була здійснена Програма психологічної адаптації першокласників, а саме:
- малюнковий тест «Школа звірів» для визначення емоційного ставлення дитини до школи в цілому;
- малюнковий тест «Будиночок» для визначення домінуючої півкулі та типу сприйняття школяра-початківця;
- графічний диктант, який дав змогу дослідити дрібну моторику провідної руки;
- «кольорове намисто» допоміг визначити кольорове сприйняття дитини та вміння поєднувати кольори;
- змалювання крапок показав вміння дитини копіювати заданий зразок, що важливо при навчанні письму та каліграфії;
- малювання фігури людини надав розширену інформацію про загальний стан розвиту дитини.
Проведення даних тестів необхідно для визначення психологічної готовності дітей до навчання та подолання можливих складностей у маленького школяра.
Результати проведеної роботи були обговорені і представлені на батьківських зборах 1-А, 1-Б та 1-В класів 23 вересня 2010 року. Збори «Адаптація 1-класників до школи – запорука успіху в навчанні» пройшли за планом:
1. Необхідність адаптації дитини до школи. /заступник директора Барсукова Л. М./
2. Особливості психологічної адаптації учнів 1-х класів до школи. Результати дослідження рівня психологічної готовності учнів 1-х класів /практичний психолог Харитонова С. М./
3. Результати педагогічної діагностики учнів 1-А, 1-Б, 1-В класів /класоводи Шевченко Н. А., Остапенко С. П., Ряболус Н. М./
Батьківська громадськість була представлена в повному складі. Мами і тата наших першокласників уважно, зацікавлено сприймали подану інформацію, активно працювали над виконанням психологічних завдань. Перші батьківські збори перших класів пройшли плідно і вдало.