Ділимося досвідом

IMG_5391

Відбувся обласний семінар-практикум для заступників директорів шкілв яких впроваджується інклюзивне навчання. У  ході семінару розглядали проблему «Інтегровано-інклюзивний освітній простір як розвиваюче середовище для дітей з особливими освітніми потребами».

На семінарі, який носив практичне спрямування, директор школи Ткаченко Тетяна Єгорівна розказала про умови, необхідні для розвитку сучасного навчального закладу, про своє бачення вирішення проблеми із забезпечення дітей з особливими освітніми потребами правом на якісну освіту.

Про перспективи розвитку інклюзивного навчання  в Черкаській області доповіла Кузьома Віталія Максимівна,  спеціаліст відділу спеціальної та позашкільної освіти Департаменту освіти та  науки  Черкаської обласної державної адміністрації.

Питання організації інклюзивного  та інтегрованого навчання дітей з особливими освітніми потребами, які мають складні порушення психофізичного розвитку, розкрила Скляр Світлана Василівна, завідувач Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації.

Холодій Олена Михайлівна,  методист з інклюзивного та інтегрованого навчання ЧОІПОПП розглянула питання «Командна взаємодія як запорука успішного  впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання в загальноосвітньому навчальному закладі».

Заступник директора з навчально-виховної роботи Барсукова Лариса Михайлівна  поділилася досвідом організації роботи в колективах дітей, педагогів, батьків здорових дітей по створенню позитивного середовища для сприйняття дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.

Цікавим було спілкування присутніх з батьками учнів 1-В та 7-Б класів, які поділилися своїми враженнями від інклюзивної форми навчання їх дітей. Батьки відмітили переваги спільного навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату із своїми здоровими однолітками, зупинилися на досягненнях своїх дітей, яких би не було, якби вони навчалися за індивідуальною формою навчання.

Учасники семінару відвідали уроки: з розвитку зв’язного мовлення в    1 класі  Тема: «Весна», який провели Остапенко Світлана Петрівна, вчитель початкових класів та учитель-логопед Одинцова Валентина Борисівна) та годину психолога в 7 класі  Тема: «Стадії морального спілкування», який провели Харитонова Світлана Миколаївна, практичний психолог та Петренко Сергій Олександрович, соціальний  педагог.  Учасників вразила активність дітей, їх ставлення до однолітків з особливими освітніми потребами, бажання взаємодіяти в колективі.

Руденко Ілона Миколаївна,  кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, розкрила актуальність проблеми свідомого вибору батьками освітнього маршруту дитини з особливими освітніми потребами.

З метою вироблення алгоритму дій при організації роботи мультидисциплінарної команди  була проведена ділова гра «Розподіл повноважень», яку провели заступник директора з навчально-виховної роботи Барсукова Лариса Михайлівна та практичний психолог Харитонова Світлана Миколаївна.

Науково-практичний семінар пройшов в атмосфері розуміння того, що зі збільшенням кількості дітей з особливостями психофізичного розвитку, необхідно в кожному навчальному закладі готувати підґрунтя для позитивного сприйняття таких дітей як колективом школи (педагогами і обслуговуючим персоналом), так і колективом дітей та їх батьками.

Учасники семінару познайомилися з досвідом роботи нашої школи , де вперше в області (з 2008 року) було створено інклюзивно-інтегрований освітній простір, створений був спеціальний клас для навчання дітей з ДЦП, тому ми радо ділились досвідом , давали  відповіді на гострі актуальні питання, представляли досягнення дітей та педагогів.