Safer Internet Day 2021

65809001

День п’ятий. Підсумки Добіг кінця Тиждень безпечного інтернету, який став своєрідною традицією в нашій школі. Вчителі інформатики, вчителі-предметники та класні керівники провели велику кількість різноманітних заходів, основна мета яких залишається незмінною – виховати культуру користувача Інтернету, який зможе мандрувати просторами глобальної мережі не наражаючи на небезпеку себе та своїх близьких.
Протягом тижня молодші школярі знайомилися з правилами поведінки в глобальному павутинні, використовуючи найулюбленішу форму – мультфільми. Набуті знання вони змогли закріпити, створивши карти знань «Інтернет-Безпека». А для дітей, які відвідують групу продовженого дня їхні старші товариші з 11-А класу (класний керівник Терещенко І.В.) провели інформаційну хвилинку «Безпечна інформація. Поради старшокласників початковій школі». На тематичному уроці «Не піддавайся обману: захист від фішингу та шахрайства» учні 8-их класів під керівництвом Пруденка В. В. напрацювали збірку правил для того, щоб не стати жертвою Інтернет шахраїв.
Від надмірного захоплення Інтернетом страждає не тільки психологічне здоров’я людини, але також і фізичне. Саме тому  учні 5-Б класу Ігнатьєва Кароліна та Столяренко Кіра за підтримки вчителів інформатики провели інтернет-руханку для молодших школярів, яка допомогла дітям якісно відпочити і налаштуватися на продуктивне навчання. А для 4-х класів вчитель Орленко А.О. підготувала цікаву інформаційну хвилинку «Безпечне користування Інтернетом», що допомогло сформувати уявлення учнів про необхідність критичного ставлення до відомостей з Інтернету. В тему тижня під час своїх уроків одинадцятикласники висловлювали свої думки щодо питання: «Онлайн навчання VS Офлайн навчання». Разом із вчителями інформатики Пруденко В.В. та Орленко А. О. вони дійшли висновку, що найголовнішим залишаються знання, які учні отримують, а не спосіб їх набуття.
Не обмежуючись лише власним досвідом вчителі інформтаики долучили до теми безпечного Інтернету фахівців цієї галузі і разом з учнями 10-А класу взяли участь у Всеукраїнському  уроку «Онлайн-синергія для найкращого Інтернету», який був проведений в межах співпраці Міністерства освіти і науки України та Google Україна за підтримки Міністерства цифрової трансформації України. Організаторами онлайн-уроку є Академія цифрового розвитку та громадська організація «Центр демократичних реформ та медіа». Десятикласники мали змогу виконати п’ять захоплюючих завдань, що ґрунтувалися на основних засадах безпечного Інтернету: Обачність, Пильність, Захист, Ввічливість, Сміливість. Свою лепту в розбудову інтернет-грамотності внесли і учні 6-х класів: під час проведення QR-квесту «В погоні за інформацією» вони виконали цікаві завдання на логіку, розкодовували повідомлення та розв’язували ребуси, продемонструвавши не тільки вміння використання новітніх технологій але також і навички логічного мислення та критичної оцінки інформації, які отримали під час навчання в школі. Змагання настільки було захопливим, що привернуло увагу навіть учнів 2-І класу (класний керівник Січкар Т. П.), які також показали вражаючі результати.
«Головні виклики сучасної освіти: бути чи не бути дистанційному навчанню в українських школах» – тема конкурсу ораторського мистецтва, який організували та провели вчителі іноземних мов Войцеховська О.В., Терещенко І.В. та Клименко А. В., під час якого учні 9-11 класів Абакумов Олександр, Шакіна Єлизавета, Розіна Ельзара, Шемшур Мар’яна, Романенко Софія та Потурнак Ілля на високому рівні продемонстрували не лише знання англійської мови, але також і вміння довести нею свої думку з приводу дистанційного навчання.
Одним з чинників безпеки є правильно підібраний пароль. Орленко А.О. та Пруденко В.В. на уроках інформатики в 5-х класах провели невеликі майстер класи по створенню надійних паролів, після чого кожен із п’ятикласників склав таємне слово для особистої сторінки в соціальній мережі, а по завершенні роботи із захисту особистих даних вони презентували створені вдома лепбуки «Пам’ятка користувача Інтернету». Сучасний освітній процес неможливо уявити без залучення третьої сторони – батьків, які поділилися з дітьми досвідом про небезпеки, з якими їм доводилося мати справу під час використання мережі у своїй професійній діяльності. За підсумками такої роботи були оформлені стенди під назвою «Інтернет не тільки засіб відпочинку: використання мережі для своєї професійної діяльності»
Примхлива лютнева погода не змогла стати на заваді просуванню ідей свідомого та безпечного використання інтернет-ресурсів: використовуючи технології дистанційного навчання вчителі Орленко А.О. та Пруденко В.В. організували інформаційні п’ятихвилинки для учнів сьомих класів, під час яких школярі ділилися зі своїми однокласниками ідеями створення комфортного онлайн середовища.
Ми: і вчителі, і учні, і батьки, – всі  доклали багато зусиль для проведення цього тижня, а тому маємо надію на те, що інформація,  яка була отримана під час всіх заходів, стане запорукою того, що кожен з нас буде почуватися безпечно у великому світі Інтернету!