Інклюзія в дії

У межах реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №88 по організації освітнього процесу учнів, які навчаються на інклюзивній формі навчання, школу відвідали шановані гості. Директор школи ділилась досвідом організації роботи в класах, де навчають діти з особливими освітніми потребами. Серед гостей були Аліна Юріївна Мельник – головний спеціаліст по роботі з регіонами Благодійного Фонду «Порошенка»; Оксана Іванівна Сімушіна –заступник начальника управління-начальник відділу спеціальної, позакласної освіти та виховної роботи; Ігор Володимирович Волошин – начальник департаменту освіти та гуманітарної політики.
Як розповіла директор школи, перед запровадження інклюзивної форми освіти у закладі було проведено роз’яснювальну роботу серед громадськості щодо важливості соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, надання їм доступу од якісної освіти. Навчати дітей з особливими освітніми потребами ми розпочали з 2008 року. Так на сьогодні у закладі за інклюзивною формою здобувають освіту 5 учнів, які навчаються у трьох класах. У кожному з них працює асистент вчителя. Також створено один інтегрований клас, де 5 дітей навчаються за програмою з порушенням опорно-рухового апарату. У закладі облаштовано доступні туалети, збудовано пандуси, є зручний під’їзд, обладнано спортзал та ігрові куточки.
Принагідно педагоги представили методичні розробки, логічні та розвивальні ігри та інші засоби навчання, що використовуються для роботи в інклюзивних класах.
До відома!
У 2008 році школа відкрито перший клас для дітей з порушення опорно-рухового апарату. З цією метою в школі було проведено ряд архітектурних змін.
На сьогоднішній день у школі з інклюзивною формою навчання:
- 1-Б клас, де навчається 1 учень з порушенням опорно-рухового апарату;
- 3-Б клас, де навчається 1 учень з порушенням слуху;
- 10-А клас, де навчається 3 учнів з порушенням опорно-рухового апарату.
- 4-В клас спеціальний клас, де навчається 5 дітей з порушенням опорно-рухового апарату;
- 5 клас 1 учень навчається за індивідуальною формою навчання з порушенням інтелектуального розвитку.
Для кожного із 11 дітей створена індивідуальна програма розвитку, працюють асистенти вчителя згідно штатного розпису.
З 2017 року впроваджена ставка вчителя – дефектолога, функціонує логопедичний пункт для проведення корекційно-розвиткових занять.
Корекційно-розвиткові заняття проводять вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог. Організовано соціально-психологічний та педагогічний супровід учнів та їх батьків. З метою відстеження динаміки розвитку учнів інклюзивних та спеціального класу асистенти вчителя формують портфоліо успіхів учнів. Кожен учень задіяний в позакласній та позашкільній діяльності, беруть участь у конкурсах, проектах та олімпіадах.