Інклюзія в дії

234

У  межах реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №88 по організації освітнього процесу учнів, які навчаються на інклюзивній формі навчання, школу відвідали шановані гості.  Директор школи ділилась досвідом організації роботи в класах, де навчають діти з особливими освітніми потребами.  Серед гостей були Аліна  Юріївна Мельник – головний спеціаліст по роботі з регіонами Благодійного Фонду «Порошенка»; Оксана  Іванівна Сімушіна  –заступник начальника управління-начальник відділу спеціальної, позакласної освіти та виховної роботи; Ігор  Володимирович Волошин – начальник департаменту освіти та гуманітарної політики.
Як розповіла директор  школи, перед запровадження інклюзивної форми освіти у закладі було проведено роз’яснювальну роботу серед громадськості щодо важливості соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, надання їм доступу од якісної освіти. Навчати дітей з особливими освітніми потребами ми розпочали з 2008 року. Так на сьогодні  у закладі за інклюзивною формою здобувають освіту 5 учнів, які навчаються у трьох класах.  У кожному з них працює асистент вчителя. Також створено один інтегрований клас, де  5 дітей навчаються за програмою з порушенням опорно-рухового апарату. У закладі облаштовано доступні туалети, збудовано пандуси, є зручний під’їзд, обладнано спортзал та ігрові куточки.
Принагідно педагоги представили методичні розробки, логічні та розвивальні ігри та інші засоби навчання,  що використовуються для роботи в інклюзивних класах.
До відома!
У 2008 році школа відкрито  перший клас для дітей з порушення опорно-рухового апарату. З цією метою в школі було проведено ряд архітектурних змін.
На сьогоднішній день у школі з інклюзивною формою навчання:

-       1-Б клас, де навчається 1 учень з порушенням опорно-рухового апарату;

-        3-Б клас, де навчається 1 учень з порушенням слуху;

-       10-А клас, де навчається 3 учнів  з порушенням опорно-рухового апарату.

-       4-В клас спеціальний клас, де навчається 5 дітей з порушенням опорно-рухового апарату;

-       5 клас 1 учень навчається за індивідуальною формою навчання з порушенням інтелектуального розвитку.

Для кожного із 11 дітей створена індивідуальна програма розвитку, працюють асистенти вчителя згідно штатного розпису.
З 2017 року впроваджена ставка вчителя – дефектолога, функціонує логопедичний пункт  для проведення корекційно-розвиткових занять.
Корекційно-розвиткові заняття проводять вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог. Організовано соціально-психологічний та педагогічний супровід учнів та їх батьків. З метою відстеження  динаміки розвитку учнів  інклюзивних та спеціального класу асистенти вчителя формують портфоліо успіхів учнів. Кожен учень задіяний в позакласній та позашкільній діяльності, беруть участь у конкурсах, проектах та олімпіадах.